"בוגד", כך לטענת מקורבו של אלשיך מכנים אותו בלשכת נתניהו

מפכ"ל המשטרה ידע כבר לפני מספר שבועות כי הוא הולך להיות מותקף על ידי נתניהו, זאת לאחר שקיבל עדכון ממקורבו שאמר לו: "תיזהר, כועסים עליך מאוד בלשכה". לשכת נתניהו: "הביקורת מכוונת לעבר צונאמי ההדלפות הלא חוקיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/17 08:56 כח בתשרי התשעח

"בוגד", כך לטענת מקורבו של אלשיך מכנים אותו בלשכת נתניהו
מתקפות הדדיות. נתניהו ואלשיך, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

המתקפה של ראש הממשלה על ההדלפות לכאורה מכיוון המשטרה ועל העומד בראשה, רב ניצב רוני אלשיך, הצליחו להפתיע רבים חוץ מהמפכ"ל עצמו. ב'ידיעות אחרונות' פורסם בוקר (רביעי) כי כבר לפני מספר שבועות הוא קיבל מסרים על כך שהוא "על הכוונת" של נתניהו.

"תיזהר, כועסים עליך מאוד בלשכה", אמר לאלשיך מקורבו שלפי הפרסום מכיר את הלך הרוח בלשכת ראש הממשלה. לדברי אותו המקורב, בסביבת נתניהו מאוכזבים מאוד מהמפכ"ל ומכנים אותו בכינויים כמו "בוגד" ו-"כפוי טובה".

לטענת אותו גורם ראש הממשלה סובר שמכיוון שהוא לא מינה את אלשיך לראש השב"כ האחרון מתנהל כלפיו בצורה לא הגונה. אלשיך עצמו, שנאמר לו עוד לפני מספר שבועות כי עומדים לתקוף אותו אישית, שיתף בשיחה רק את הקרובים לו ואמר שאף אחד לא יערער אותו וכי ברגע שהוא התמנה לתפקיד המפכ"ל, הוא התקשר לנתניהו ביוזמתו והודיע כי הוא מוותר על התמודדות עתידית על תפקיד ראש השב"כ.

כזכור, ראש הממשלה האשים בתחילת השבוע את המשטרה והעומד בראשה בכך שמאז שהועסק בארגון ליאור חורב כיועץ חיצוני, יש נגדו "צונאמי" של הדלפות, זאת לאחר שדווח בחדשות 2 על הכוונה לחדש את החקירות בענייניו עם תום תקופת החגים. לאחר המתקפה החריפה מצד נתניהו, שוחח המפכ"ל עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ורק אז עדכן אותו בשיחה שקיים עם מקורבו לפני כמה שבועות.

"זאת התנהגות שמתאימה לעבריינים ולמאפיה", אמרו בסביבתו של אלשיך ל'ידיעות אחרונות', "האיומים האלה והקטע האישי על המפכ"ל הם סכנה לדמוקרטיה". המפכ"ל בעצמו התייחס לנושא ובכנס משטרתי מיוחד אמר כי גם אם היו הדלפות הן לא הגיעו מכיוון המשטרה, "ידי החוקרים נקיות. ההתנפלות על המשטרה לא ברורה. נעשה את עבודתנו בממלכתיות וללא משוא פנים, ואתן גיבוי למי שעושה את העבודה בשטח". עוד אמר כי הוא "גאה לעמוד בראש ארגון שעושה עבודת קודש, ובעיניי עושה את העבודה בצורה מקצועית, ערכית וללא רבב".
 
מסביבת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "הביקורת שהשמיע ראש הממשלה מכוונת לעבר דבר אחד בלבד – צונאמי ההדלפות הלא חוקיות שהתחילו מאז מונה היועץ הפוליטי ליאור חורב, בעלות של 2.4 מיליון ש”ח מכספי משלם המיסים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן