בג"ץ דחה עתירה להרס בתי רוצחי אבו חדיר: "הטרור היהודי, תודה לאל, מצומצם בהיקפו"

שופטי בג"ץ לא הסכימו לדרישת משפחת הנער, שנרצח ב-2014 על ידי שלושה יהודים. עם זאת הם ציינו כי יש לשקול זאת בעתיד אם "הריסתו או אטימתו של בית מחבל יהודי, תביא להצלת חיים ולו של אדם אחד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 16:55 י בתמוז התשעז

בג"ץ דחה עתירה להרס בתי רוצחי אבו חדיר: "הטרור היהודי, תודה לאל, מצומצם בהיקפו"
ביתו לא ייהרס. אחד מרוצחיו של אבו חדיר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בג"ץ קבע היום (שלישי) כי בתי רוצחיו של מוחמד אבו חדיר לא ייהרסו. בכך דחו השופטים את עתירתם של משפחת הנער שנרצח בקיץ 2014, שדרשו להשוות את הענישה למחבלים יהודים כפי שעושים לאלה הערבים.

סגן נשיאת בית המשפט העליון הפורש, אליקים רובינשטיין, הסביר את הפסיקה וכתב כי "הטרור היהודי, תודה לאל, מצומצם בהיקפו על-פי טיעוני המדינה, בעוד הטרור הפלסטיני רחב בהרבה בהיקפו". לדעתו של רובינשטיין הצטרפו גם השופטים ניל הנדל וצבי זילברטל.

עם זאת הוא הוסיף כי אין לפסול זאת בעתיד, "הריסתו או אטימתו של בית מחבל יהודי, אשר תביא להצלת חיים, ולו של אדם אחד, מצדיקה את השימוש בתקנה". יש לציין כי זו הפעם הראשונה שבג"ץ דן בבקשה להריסת בתי יהודים שרצחו ערבים.

כזכור, ביולי 2014  נחטף אבו חדיר, שהיה אז בן 16, על ידי דן דוד ושני נערים נוספים. בהמשך רצחו השלושה את הנער הערבי לאחר ששרפו אותו בעודו בחיים. בית המשפט האשים אותם ברצח על רקע גזעני וגזר דוד מאסר עולם ועוד 20 שנו מאסר ואילו על 2 הנערים הוא הטיל עונשים של מאסר עולם ו-21 שנות מאסר.

הוריו של הנער הערבי שנרצח

הוריו של הנער הערבי שנרצח                                                                  צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ממשפחתו של אבו חדיר נמסר בתגובה: "משפחת אבו חדיר לא מופתעת מהחלטת בג״צ שלא להורות על הריסת בתי המפגעים היהודים שרצחו את בנם מחמד אבו חדיר. משפחת אבו חדיר לא תלתה הרבה תקוות במתן פסק דין אחר מאשר פסק הדין שניתן היום התיזמון מצמרר של כמעט שלוש שנים בדיוק מיום הרצח".

בהמשך הם אמרו כי הם סבורים שיתכן והמשפחה "הצליחה להשיג את שתי המטרות שהיו לה מאחורי הגשת הבג״צ: הראשונה עניינה בהצגת האבחנה הפסולה והאיפה ואיפה שעושה מערכת הבטחון הישראלית בייחסה למפגעים פלסטינים שדואגת להרס בתיהם של אותם מפגעים לעומת מפגעים יהודים שנמנעים מהריסת בתיהם, והשנייה עניינה בתקווה כי הימנעות בג״צ ממתן החלטה על הריסת בתי המפגעים היהודים תביא את בג״צ להימנע בעתיד מהפעלת הליך זה כלפי פלסטינים ולכל הפחות אישור בג״צ לכך יהיה ביד קמוצה".