בגלל החוק הצרפתי: החוק לביטול ההתנתקות לא יעלה לדיון

בליכוד לחצו להעלות כבר השבוע את הצעת החוק של ח"כ אמסלם לדחיית חקירות נגד ראש הממשלה לכהן. השרה שקד ביקשה לדחות את ההצעה עד לדיון בסיעת הבית היהודי. בסוף הוחלט: כל חוקי הקואליציה, כולל זה לביטול ההתנתקות בצפון השומרון, לא יעלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/17 13:03 ב בחשון התשעח

בגלל החוק הצרפתי: החוק לביטול ההתנתקות לא יעלה לדיון
ביטן ונתניהו בישיבת הליכוד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ככה מתחילים מושב חדש? יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) איים לבטל את כל דיוני ועדת השרים לענייני חקיקה המתכוננים להיום (א') ולא להביא לכנסת חוקים להצבעה לאורך כל השבוע.

שקד ביקשה לדחות את ההצבעה על איסור חקירת ראש ממשלה מכהן, שהגיש ח"כ דודי אמסלם (הליכוד). אתמול הודיע אמסלם כי לחוק התווסף סעיף לקציבת כהונת ראש ממשלה, כפי שדרשו חלק מהשותפים הקואליציוניים, דבר שמשפר את סיכויי החוק להתקדם לשאר שלבי החקיקה.

שקד טענה כי צריך עוד שבוע. "לא הגענו לנוסח מוסכם ואנחנו רוצים לעשות דיון בסיעה. הדעות אצלנו חלוקות", אמרה שקד במהלך העימות עם ביטן שמצידו האשים אותה שהיא תוקעת מקל בגלגלים בכוונה. בליכוד לוחצים להעביר את החוק המדובר עוד היום. יש לציין כי עבור הבית היהודי אמור לעלות חוק חשוב לדיון בוועדת השרים, שיבטל את ההתנתקות מיישובי צפון השומרון, אזור שהוא שטח צבאי סגור מאז יישום תוכנית ההתנתקות.

בסופו של העימות הוחלט כי כל הצעות החוק הפרטיות של הקואליציה לא יועלו השבוע לוועדת שרים לענייני חקיקה.