ביטול חוק ההתנתקות תחילה

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר את ההצעה לביטול חוק ההתנתקות מארבעת יישובי צפון השומרון שפונו לפני 12 שנה.יוזמת ההצעה ח"כ מועלם רפאלי: "אין שום הצדקה להמשיך ולמנוע חופש תנועת יהודים במרחבים אלו". דגן: "12 שנים חיכינו, וכל דקה נוספת מיותרת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/10/17 07:16 ב בחשון התשעח

ביטול חוק ההתנתקות תחילה
תומכי החוק לביטול ההתנתקות, צילום: רועי חדי

ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון צפוי לקבל היום (ראשון) את אישור הממשלה בועדת השרים לענייני חקיקה. מטרת הביטול- להתיר חוקית כניסת יהודים לחורבות היישובים שפונו כצעד ראשון להקמתם.

את הצעת החוק העלה עוד לפני 4 שנים ראש המועצה האזורית שומרון ותושב שא-נור לשעבר, יוסי דגן שנעקר מביתו יחד עם שאר תושבי היישוב כמו גם תושבי חומש, כדים וגנים, והקים את מטה חומש תחילה. בהמשך הוא הצליח לרתום אליו את ח"כ מועלם וח"כים נוספים ולפי מקורביו, אישור קידום החוק על ידי המדינה מהווה עבורו ניצחון שלו ושל יתר המתיישבים על הגירוש שחוו לפני 12 שנה.

את הגשת הצעת החוק בכנסת יזמה יו"ר סיעת הבית היהודי, שולי מועלם רפאלי, ומי שחתום עליו וקיבל את אישור ראש הממשלה לקדמו הוא יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מהליכוד.

תכנית ההתנתקות הייתה אמורה, לפי יוזמה ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, לשפר את מצבה הביטחוני של ישראל, "אולם כיום ברור לכל", נכתב בדברי ההסבר להצעה "שההתנתקות לא רק נכשלה בהשגת תכלית זו, אלא גרמה לנזקים אדירים למדינת ישאל בדיוק בתחומים אלה. על אף גירוש התושבים מצפון השומרון, לא חל בשטח כל שינוי מבחינת מעמד הקרקע והנוכחות הצבאית בו".

שולי מועלם במחאה

שולי מועלם במחאהצילום: דוברות

משמעות ביטול החוק תשליך על כניסתם של יהודים לאזורים שפונו כצעד ראשון להקמת ארבעת היישובים. במטה 'חומש תחילה' ו'גרעין מגורשי חומש שאנור' בירכו כמובן על היוזמה ואמרו כי " העברת החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון היא הצעד הראשון  לכיוון הנכון! 12 שנים חלפו מאז שגורשנו לחינם מבתינו בחומש,שאנור, גנים וכדים בצפון השומרון, 12 שנים שבהן כולם הבינו שנסיגות הן כניעה לטרור ואינן תורמות לא  לשלום ולא לביטחון  באמת הגיע הזמן לרדת מנתיב הנסיגות  ולפנות ימינה לדרך של התיישבות,  הגיע הזמן לתקן, הגיע הזמן לחזור הביתה!".

ח"כ מועלם רפאלי אמרה כי "מאז ביצוע תכנית ההתנתקות, אדמות יישובי צפון השומרון נותרו אדמות מדינה באחריות ביטחונית של צה"ל. לא היתה שום הצדקה מדינית או ביטחונית לביצוע הגירוש, והציבור מבין זאת היטב. לפיכך אין שום הצדקה להמשיך ולמנוע חופש תנועת יהודים במרחבים אלו. חוק זה הוא שלב ראשוני ובסיסי לצורך מהלך רחב יותר והוא הקמת היישובים מחדש".

יוסי דגן הוסיף: "12 שנים חיכינו, וכל דקה נוספת מיותרת. הגיע הזמן לבטל את חוק ההתנתקות בכל מקום ובוודאי בצפון השומרון, שם מלבד לעקור אנשים מביתם, לשם העקירה, לא נעשה דבר. הישובים מחכים לתושביהם שיחזרו. הכבישים שם, עמודי החשמל, המדרגות המחברות בין הישובים. מן הצד השני, גם האיוולת נשארה, ואותה הגיע הזמן לבטל".