בגלל הדוברת הלסבית: הרב רוזן פורש שוב

ראש מכון צומת שיגר לשר בנט מכתב בו הוא הבהיר כי למרות שאין לו דבר אישי נגד יועצת התקשורת הלהט"בית שלו, "חושבני שהקהילתיות הזו פסולה כמתריסה והגאווה המופגנת בלתי אפשרית במפלגה המתיימרת לייצג את הציונות הדתית". בנט: "חביב אדם, כל אדם, שנברא בצלם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/08/17 08:30 כה באב התשעז

בגלל הדוברת הלסבית: הרב רוזן פורש שוב
הרב רוזן, צילום: באדיבות המצלם

כחודש לאחר שהתפטר מחברותו בנשיאות הבית היהודי על רקע חוק הגיור, הרב ישראל רוזן הודיע גם על פרישתו מהבית היהודי. זאת בעקבות עבודתה של יועצת התקשורת הלסבית בלשכתו של יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט.

הרב רוזן, שמשמש כראש מכון 'צומת' ונחשב לאחד הרבנים המובילים בציונות הדתית, שלח לבנט מכתב בו הוא הסביר כי החלטת פרישתו נובעת מכך שלא יתכן שדוברת להט"בית תייצג מפלגה דתית, תוך שהוא מתיחס ליועצת התקשורת של שר החינוך, ברית פרץ.

"הבעתי עמדה ביקורתית על הפניית עורף של ה'בית' לנושאי דת ומדינה והשארת זירה זו לחרדים בלבד", הוא כתב והוסיף: "לא פלא שמשאירים גאה כדוברת הבית. אין לי דבר נגדה או נגדם, אך חושבני שהקהילתיות הזו פסולה כמתריסה והגאווה המופגנת בלתי אפשרית במפלגה המתיימרת לייצג את הציונות הדתית".

לפני כחודש פרסה בת זוגתה של פרץ פוסט בפייסבוק, שהתייחס לעמדת המדינה בדבר האיסור על זוגות חד מיניים לאמץ ילדים. "יש לנו שני ילדים, אחד שנולד לנו ממש לפני חודש", היא כתבה, "שני ילדים שבחרנו להביא לעולם שמח וטוב. שני ילדים שבחרנו לבנות איתם ובשבילם משפחה. שני ילדים שכשמסתכלים להם טוב־טוב בתוך העיניים רואים איך נראית ילדות מאושרת. כשמסתכלים עליהם רואים בית של חיוכים וביטחון, בית של אהבה וכבוד, בית של חום ומילים טובות ואופטימיות".

בנוסף לכך פורסם כי בנט, התקשר ליועצת התקשורת שלו על מנת לחזק אותה ובין היתר אמר בתגובה לפוסט כיצד הכיר את "ברית לפני כשנתיים כשחיפשתי דובר חדש. מצאתי בן אדם נפלא ודוברת מקצועית. אני מעריך אנשים לפי אופיים ולא לפי דתם, צבע עורם או נטייתם המינית. אני מקווה שכך ינהגו כולם".

בתגובה לפרסום היום (ה') צייץ שר החינוך בחשבון הטוויטר שלו: "מי שחושב שעליי להפלות אדם על רקע נטייתו, מינו, או צבע עורו ייתקל אצלי בסירוב מוחלט. חביב אדם, כל אדם שנברא בצלם".