ארבעה מאסרי עולם לרוצח בני משפחת סלומון

עונש מאסר ממושך נגזר על עומר אל-עבד, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בנווה צוף. השופט בדעת המיעוט ביקש לגזור עונש מוות: ליברמן: "שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/18 10:36 ל בשבט התשעח

ארבעה מאסרי עולם לרוצח בני משפחת סלומון
עומאר עבד אל-גליל, המחבל שרצח את בני משפחת סלומון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר הבוקר (ה') ארבעה מאסרי עולם על עומר אל-עבד, המחבל שרצח את בני משפחת סלומון ז"ל בפיגוע הדקירה בנווה צוף בחודש יולי האחרון.

השופטים הטילו על המחבל שלושה מאסרי עולם בגין הרצח של אלעד, חיה ויוסף סלומון ז"ל, ומאסר עולם נוסף על כוונתו לרצוח את אם המשפחה טובה סלומון. כמו כן, השופטים דרשו שבכל עסקה עתידית המחבל לא ישוחרר, והטילו עליו לפצות את המשפחה בסכום של 1.8 מיליון שקל.

השופט סא"ל דב גלבוע, שהיה בדעת מיעוט, סבר כי יש להטיל עליו עונש מוות. לדבריו, "מדובר בנסיבות חריגות במיוחד. הנאשם, משלב המחשבה ועד הטבח הנפשע, פעל כמי שרוצה לבצע טבח. עבירותיו הן מהחמורות שיש בספר החוקים של מדינת ישראל. מכאן עולה כי על הנאשם לגזור את העונש המירבי. השאלה אם יש די בעונש שתוצאותיו הן שלא יראה אור יום, או שהנאשם צריך להשיב את נשמתו לבורא".

הוא הוסיף כי "צפיתי לאורך כל המשפט בו נהנה בחיוך ואף הגדיל לעשות זאת מול בני המשפחה בשלב הטיעונים לעונש. הנאשם וסנגורו נמנעו מכל פעולה אשר תצביע על אפשרות שתוטל עליו עונש מאסר. אני קובע כי עונשו של הנאשם הוא גזר דין מוות".

לפני כחודשיים הורשע אל-עבד ברציחתם של שלושת בני המשפחה ובפציעתה של האם טובה. הפרקליטות הצבאית ביקשה לגזור עליו ארבעה מאסרי עולם - אחד עבור רצח כל בן משפחה, ועוד אחד בגין עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, עבירת הסתה ועבירות נוספות.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב ברשתות החברתיות בתגובה להחלטת השופטים: "כעת נגזרו ארבעה מאסרי עולם על המחבל הנתעב שרצח בנווה צוף את בני משפחת סלומון, את אבי המשפחה, יוסי סלומון, את הבן אלעד ואת הבת חיה הי"ד, ופצע קשה את אם המשפחה, טובה. שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת שהחיוך עוד מרוח על פרצופה. ליבי דואב עם משפחת סלומון".

בפורום המשפטי לישראל ציונית ודמוקרטית אמרו כי "השופט סא"ל דב גלבוע פעל ללא מורא והטיל על הרוצח את העונש הראוי לו. הפצ"רים משמשים כתביעה בלבד ולא קובעי מדיניות הענישה. לא ראוי שהם ממשיכים לנהל מדיניות עצמאית משלהם שמנוגדת לעמדת ראש הממשלה וחברי הקבינט שהצטרפו לדרישה לגזור עונש מוות על מחבלים.

"הפורום המשפטי ימשיך לנהל מאבק מתמשך בדרישה כי במקרים חריגים שבהם מתבצע טבח כמו רצח בני משפחת פוגל, חטיפת שלושת הנערים ורציחתם, והטבח בבני משפחת סלומון - על התביעה לדרוש עונש מוות.

"אנו מבקשים להזכיר את פרשת המחבל הרוצח בדראנה, אשר תכנן שני פיגועי התאבדות ב 1994 כאשר בימ"ש הצבאי גזר עליו פה אחד עונש מוות שבוטל בבית המשפט הצבאי לערעורים בהרכב אחר. אותו מחבל שוחרר בעסקת שליט. אין דרך אחרת לייצר הרתעה כלפי רוצחים שפלים כאלו זולת הטלת עונש מוות. זה צודק, חוקי ומוסרי.