"אסור לשכוח את חלקו של הרב קוק בהצהרת בלפור"

על רקע ציון 100 שנים להצהרת בלפור, בבית הרב קוק רתמו את בנימין נתניהו להנחלת מורשתו של הרב קוק, "אין ספק שדברי ראש הממשלה מוציאים מהמעגל המגזרי את מורשת הרב" צפו בדברים שאמר נתניהו בכנסת

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/17 09:29 יט בחשון התשעח

"אסור לשכוח את חלקו של הרב קוק בהצהרת בלפור"
הרב קוק על רקע כתביו, צילום: בית הרב קוק

בישראל ובבריטניה ציינו השבוע 100 שנים להצהרת בלפור. בבית הרב הקוק, השוקדים בימים אלה על חוק מיוחד שנועד להנחיל את מורשתו של הרב הראשי הראשון, מבקשים לציין כי לרב קוק היה חלק מרכזי בהצהרה המפורסמת שהייותה את אחת מאבני היסוד של מדינת ישראל.

לדברי אנשי בית הרב, תרומתו של הרב קוק להצהרה קבלה התייחסות נרחבת בשיחות של עוזריו ותלמידיו, אך הדברים לא נחשפו והונחלו בדעת הקהל.

יאיר דן מבית הרב קוק אומר כי "כחלק מהמאמץ להביא את מורשת הרב קוק לסדר היום הציבורי ובמסגרת קידומו של חוק הרב קוק שיביא לביסוס תקציבי קבוע ומשמעותי בקידומם של תוכניות חברתיות וציבוריות סביב דמותו וחזונו  - ראש הממשלה קיבל מבית הרב את החומר התיעודי שקשור לתרומתו ולמעורבותו של הרב קוק בהצהרת בלפור. אסור לשכוח את חלקו של הרב קוק בהצהרת בלפור".

לדבריו, "לקראת יום הרב קוק שיצויין בחמ"ד, אין ספק שדברי ראש הממשלה מוציאים מהמעגל המגזרי את מורשת הרב קוק ומייצבים אותה במקומה במעגל הציבורי".

אתמול (שלישי) נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת וסיפר על ביקורו בלונדון ופגישתו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. בהמשך הוא סיפר על חלקו של הרב קוק שהיה בקשר עם הלורד בלפור וציטט אותו כאומר למלך ג'ור'ג: "הצהרה גדולה הנושאת בקרבה נחמת ישראל ותפארת לעם הבריטי".

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/10155133900362076/

סגן ראש עיריית ירושלים ומי שמנסה להנחיל את מורשת הרב קוק, עופר ברקוביץ', הוסיף כי "חשיבותו של הרב אברהם יצחק קוק לעם היהודי ולתקומתו בארץ ישראל עצומה. הרב היה אדם גדול ובעל תפיסות מהפכניות, המאפשרות קבלה והכלה של קבוצות שונות באוכלוסיה. עלינו מוטלת אחריות אמיתית לזכור וללמד את מורשתו, לבסס את ביתו כמרכז רוחני המייצר אחדות וחיבור בעם. אני חושב שהצעת החוק תקדם את שימור מורשתו ואת ההכרות עם תפיסותיו המכילות".