"אני עומדת לפניכם היום כאובה משהייתי לפני פסק הדין"

נירית זמורה, שניצלה מניסיון רצח בפיגוע דקירה בגוש עציון לפני שלוש שנים, תפנה לשופטי בית המשפט בדרישה שלמרות שלא הרשיעו את המחבל בניסיון רצח, יטילו עליו את העונש המקסימלי. ל'כיפה' אמרה: "היום לראשונה אוכל להשמיע את קולי בבית המשפט. התפללו להצלחתי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/05/18 10:05 ט בסיון התשעח

"אני עומדת לפניכם היום כאובה משהייתי לפני פסק הדין"
זמורה ובעלה, צילום: באדיבות המשפחה

נירית זמורה, שלפני כשלוש שנים נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה על ידי מחבל, תפנה היום (רביעי) לשופטי בית המשפט הצבאי בעופר ותדרוש מהם, על רקע אי הרשעתו בניסיון רצח, שלפחות יגזרו עליו את העונש המקסימלי. 

"אני עומדת לפניכם היום כאובה משהייתי לפני פסק הדין, עדיין המומה, עצובה ומזועזעת כולי. קשה להגיע למקום הזה לאחר החוויה שחוויתי כאן", תדרוש זמורה מהשופטים ותקרא מתוך דף שהכינה מראש.

נירית תוסיף ותאמר כי "את העובדה שאני עומדת כאן חיה ועל שתי רגליי אין לייחס בשום פנים ואופן לרוצח היושב פה באולם. אותו רוצח תקף אותי מאחור בפחדנות ומתוך שיקול מחושב ואף השאיר אותי מתבוססת בדמי".

היא תציין מספר קורבנות שאיבדו את חייהם כתוצאה מפיגועי דקירה שביצעו מחבלים, "עומדים כאן ינאי ויסמן, הדר בוכריס, ראובן איברם, הלל אריאל בת ה-13 שנדקרה בשנתה, אהרן בניטה, נחמיה לביא, הרב איתמר בן גל, הדס מלכא, עדיאל קולמן, רון קוקיא, זיו מזרחי, יוסי חיה ואלעד סלומון - אב על בנים, שלומית קרוגמן, דפנה מאיר, חנה בלודן, טיילור פורס.

"כל שם עולם ומלואו, חלקם ילדים, נערים צעירים שעוד לא זכו להקים משפחה וחלקם השאירו אלמנות, אלמנים, יתומים ומשפחה. המשותף לכולם שנרצחו מדקירות סכין מחבלים בדם קר בערך בתקופה בה אני נפגעתי. ההבדל הדק ביני לבינם, שבגבי בחסדי ה' נשברה סכין הרוצח".

פניית זמורה לשופטים

פניית זמורה לשופטיםצילום: באדיבות המשפחה

עוד היא כתבה בדף שממנו תקריא בפני השופטים, "אבקש מהשופטים שלכל הפחות יחילו על הרוצח היושב כאן את העונש המקסימלי על פי פסק הדין שלצערי, לתמהוני ולתמיהת משפטנים שעיינו בפסק הדין, אך לצערי אתם קבעתם. זהו אמור להיות כוחו של בית המשפט להגן על אזרחי המדינה להרתעת מחבלים פוטנציאלים.

לסיום היא צפויה לפנות למחבל, פאיז חמזה שניסה לרצוח אותה בשנת 2015 בצומת גוש עציון, ותאמר: "אני רוצה לומר לרוצח היושב כאן: פגעת בנו, פגעת בנו קשות אבל בסופו של דבר, למרות הכל, עם ישראל חי ויחיה".

לפני כחודש, הרשיעוו שופטי בית המשפט הצבאי בעופר את המחבל מחברון בגרימת חבלה חמורה בלבד, זאת מאחר ולטענתם לא ניתן להוכיח שאכן הייתה לו כוונת רצח.

ל'כיפה' אמרה זמורה: "תודה לכל עם ישראל שתומך ואפילו מוביל את המאבק שלנו הקורא למערכת המשפט הצבאית והאזרחית להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה להרתעת מחבלים פוטנציאליים ולהגנה על עם ישראל".

לדבריה, "היום לראשונה אוכל להשמיע את קולי בבית המשפט. לצערי, נכון להיום, עד לערעור, לא ניתן להשיב את הגלגל לאחור ולכן אני מצפה שהשופטים יתנו לכל הפחות  את הענישה המחמירה לפי גזר הדין שהם עצמם קבעו. אודה לכם אם תתפללו היום להצלחת ביטחונו ושלומו של עם ישראל".

הדברים שזמורה תישא בפני השופטים

הדברים שזמורה תישא בפני השופטיםצילום: באדיבות המשפחה

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מלווה את זמורה, אמר: "כולנו במלחמה נגד הטרור ששם את האזרחים בחזית. גם על בתי המשפט של צה"ל מוטלת האחריות לדאוג לשלומם של האזרחים. גם לאחר הטעות שנעשתה בפסק הדין העובדות נשארות, מדובר במחבל שבא לרצוח יהודים".

לדבריו, הם "מצפים שבית המשפט יפסוק את העונש המקסימלי כנגד המחבל בשלב ראשון ובשלב השני, לאחר שלב הערעור, בית המשפט ישוב ויחמיר עם המחבל ובכך ימלא את חובתו החוקית והמוסרית".

יש לציין כי ללא כל קשר לגובה העונש שיוטל על המחבל, זמורה ובני משפחתה מתכוונים לערער על פסק הדין של בית המשפט בתקווה להחמירו ולהוביל להרשעת חמזה בניסיון רצח.