אלוף הפיקוד קבע: אסור להחזיק רחפנים ביו"ש

בצו חדש עליו חתם, קבע אלוף נדב פדן כי פלסטינים וישראלים כאחד לא יורשו להחזיק ברחפנים ללא היתר. מדובר בהחמרת צו קודם שאסר על הטסה בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/18 09:58 ח באייר התשעח

אלוף הפיקוד קבע: אסור להחזיק רחפנים ביו"ש
רחפן, צילום: משה שי/פלאש90

מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, חתם לאחרונה על צו חדש שאוסר על החזקת רחפנים בשטחי יהודה ושומרון ללא היתר, כך פורסם אמש (א') בחדשות כאן. הצו הקודם שנחתם לפני כמה חודשים אסר רק על הטסה של רחפנים, וכעת הוחמר האיסור.

על פי הדיווח, הצו החדש יחול על כלל תושבי שטחי יהודה ושומרון - פלסטינים וישראלים כאחד. עד כה הצו טרם נאכף, והוא נמצא בהליכים משפטיים. ההערכה היא כי הוא ייכנס לתוקף בתוך כמה שבועות, ולאחר מכן תתקבל החלטה כיצד לאכוף אותו בשטח.

בחודש נובמבר האחרון קבע מבקר המדינה כי המדינה אינה ערוכה לאיום הרחפנים. בדוח מיוחד שפרסם נכתב כי לצה"ל אין מענה שלם להתמודדות עם האיום, והודגש כי אין להתעלם מגורמי טרור שעשויים להשתמש בהם ובכך לסכן את המדינה. בצה"ל אמרו אז בתגובה כי הצבא מקדם בברכה את הדו"ח, ילמד בקפידה את ממצאיו ויפעל ליישום הליקויים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן