"אין תחליף להנהגה האמריקנית בהובלת התהליך המדיני"

ראש הממשלה נתניהו התייחס לנחיתתו של סגן נשיא ארה"ב בישראל, ואמר: "מקבלים אותו בחום ובגאווה, אדון איתו על שלום וביטחון". במסר למדינות אירופה הוסיף: "מציע להתייחס ברצינות לדברי טראמפ בנושא איראן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/18 21:17 ה בשבט התשעח

"אין תחליף להנהגה האמריקנית בהובלת התהליך המדיני"
ראש הממשלה נתניהו בכנס השגרירים, צילום: חיים צח/לע"מ

"אנו מקבלים בברכה את סגן נשיא ארה"ב, ידיד גדול של ישראל, מייק פנס", כך אמר הערב (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך כנס השגרירים במשרד החוץ. "הוא נחת כאן ואנו מקבלים אותו בחום, בגאווה. אני אדון איתו על שני נושאים: על שלום ועל ביטחון. ביחס לשלום, יש לי מסר לאבו מאזן: אין תחליף להנהגה האמריקנית בהובלת התהליך המדיני", הוסיף.

ראש הממשלה אמר עוד כי "ביחס לביטחון, יש לי מסר למדינות אירופה: אני מציע להן להתייחס ברצינות לדברים של הנשיא טראמפ. אם הן רוצות לשמר את הסכם הגרעין עם איראן, עליהן להציע תיקונים להסכם, תיקונים שימנעו התגרענות של איראן, דבר שיאיים עליהן ועל העולם כולו".

מוקדם יותר הערב נחתו בנתב"ג סגן הנשיא פנס ורעייתו, שהמשיכו מיד בנסיעה לירושלים, שם ישהו במלון המלך דוד. מחר בבוקר ייפגש פנס עם נתניהו, ולאחר מכן יישא נאום במליאת הכנסת, במסגרת ישיבה מיוחדת. לפני הישיבה יניח פנס זר בגלעד לזכר חללי מערכות ישראל שנמצא ברחבת הכנסת. 

בהמשך היום הוא ייפגש עם יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, ובערב הוא ורעייתו יסעדו יחד עם נתניהו ורעייתו בארוחה חגיגית בבית ראש הממשלה. ביום שלישי בבוקר ייפגש פנס עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ולאחר מכן הוא יסייר ביד ושם ויבקר בכותל המערבי, טרם המראתו.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן