איזנקוט: "אני לא שוביניסט ולא פמיניסט"

במהלך סקירה ביטחונית בפני הממשלה התייחס הרמטכ"ל לסוגיית השירות המשותף, ואמר: "לא רואה כרגע שילוב בנות בחוד המסתער של צה"ל". לדבריו, "חלק מההתבטאויות בנושא נובעות מחוסר ידיעה ומאג'נדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 11:37 כ בשבט התשעח

איזנקוט: "אני לא שוביניסט ולא פמיניסט"
לוחמות באימון, צילום: פלאש 90 , אביר סולטן

"ניסו להאשים אותי בפמיניזם אבל אני לא שוביניסט ולא פמיניסט", כך אמר אתמול (א') הרמטכ"ל גדי איזנקוט במהלך ישיבת הממשלה, שבה העביר סקירה ביטחונית. איזנקוט אמר את הדברים על רקע הסערה בשבועות האחרונים סביב סוגיית השירות המשותף לגברים ונשים.

לדבריו, "יש שילוב, אבל כל דבר צריך להיות במידה הנכונה. אני לא רואה כרגע שילוב בנות בחוד המסתער של צה"ל. חלק מההתבטאויות שנשמעות בהקשרי השירות המשותף נובעות מחוסר ידיעה ומאג'נדות של בעלי עניין".

בהמשך הישיבה מתח שר החקלאות אורי אריאל ביקורת על דובר צה"ל, משום שלטענתו הוא מקדם יתר על המידה פרסומים בתקשורת הנוגעים לשילוב נשים ולהטב"ים בצה"ל. "למה דובר צה"ל כל הזמן מקדם כתבות בתקשורת על שילוב נשים, הומואים וטרנסג'נדרים בצה"ל? למה זה טוב? זה קיים, אבל למה לעשות מזה את הדבר המרכזי של צה"ל?", שאל אריאל.

אריאל אף פנה לאיזנקוט ואמר לו: "תבדוק את כמות הכתבות על הדברים האלה ותראה אם אני צודק או לא, ותראה אם זה מתאים לך. כשדובר צה"ל מקדם את זה זה מראה על מדיניות והמדיניות נקבעת על ידך ואני מבקש שתבחן את זה". 

על כך השיב איזנקוט: "הוא לא דובר שלי. הוא מוגדר דובר צה"ל", והוסיף כי צה"ל ימשיך במדיניות של שילוב נשים ואוכלוסיות שונות בשורותיו. עוד אמר איזנקוט כי "אין כוונה לחלן אף אחד בצה"ל. שירות מעורב של גברים ונשים נבחן לפי שיקולים מבצעיים והמטרה היא לנצח במלחמה".

בארגון "אחים לנשק" הגיבו לדברי הרמטכ"ל, ואמרו: "דברי הרמטכ"ל צריכים להדליק נורת אזהרה אצל כל מי שצה"ל יקר לו. איזנקוט אמר 'כל עוד אני בתפקיד לא יהיו לוחמות בגולני ובצנחנים', וחשף עם מה הוא מתמודד - לחץ אדיר מצד שדולת הנשים (של הקרן לישראל חדשה) לשלב נשים בכל מקום, גם בגולני ובצנחנים. 

הגיע הזמן לעצור את ההידרדרות וגם לתקן את המגמה ההזויה הזאת. הגיע הזמן להפסיק את שילוב הבנות במערך הלוחם. אסור לאפשר דריסת רגל של אג'נדות זרות בצהל. לצה"ל יש תפקיד אחד: לנצח בקרב".