לא מבינים למה אתם לא יורדים במשקל? רשימת גנבי הקלוריות הבלתי נראים

רעבים? אוכלים פריכיות אורז? בטח לא תתפלאו לדעת שרק אחרי שחוסלה חבילה שלמה הרגשתם שובע. מה כדאי לאכול כדי שנהיה שבעים ובמחיר קלורי מזערי?

חדשות כיפה שרה בר אשר 07/08/17 09:44 טו באב התשעז

לא מבינים למה אתם לא יורדים במשקל? רשימת גנבי הקלוריות הבלתי נראים
גנבי הקלוריות הבלתי נראים שרואים, צילום: shutterstock

מכירים את ה"רואים ואינם נראים" שנמצאים אצלנו בתוך המזון? אלה שלצערנו הקסם שלהם מתפוגג רגע אחרי שהם השתלבו היטב בתוך תאי השומן שלנו. שכן אז, הם מפסיקים להיות שקופים והופכים להיות נראים. אוהו נראים!

סוכר במשקאות חמים:

כל אחד אוהב לשתות את הקפה, או את התה שלו עם מינון מדויק של כל אחד מהמרכיבים. אם סוטים מההנחיות המדויקות ימינה, או שמאלה, או אז המשקה כבר לא טעים. אז זהו שמתברר שלא מדובר בהרגלים ובטעמים שחייבים להקפיד עליהם לעולם ועד. כפית סוכר לבן וגם כפית סוכר חום עולות לנו 20 קלוריות. עכשיו נניח ששתיתם 4 כוסות קפה וכוס תה אחת, כך יצא שהוספתם 100 קלוריות, ואפילו 200 קלוריות. תלוי כמובן במספר כפיות הסוכר שמעשירות לכם את המשקה. וכל זה בהנחה שמדובר בכפית שמכילה סוכר בגובה רגיל ולא בתלולית, או בגבעת סוכר.

אז לא חבל? מתברר שאם מחליטים שבמשך שבוע לא מוסיפים סוכר למשקאות, יוצא שבימים הראשונים, באמת לא נהנים מהמשקה. ויש לו טעם תפל. אך מי שמחזיק מעמד, יופתע לגלות שתוך שבוע בלבד, ויש שיעידו שאפילו תוך ארבעה ימים, הטעם משתנה עד כדי כך שאי אפשר לשתות משקאות חמים שמכילים סוכר. מתברר שהמשקה כבר לא טעים. אז נכון שבימים הראשונים זה לא יהיה כל כך נחמד, אך מה זה ימים בודדים לעומת הנצח? מי שזקוק לחיזוק, שיחשוב על שלוש פרוסות לחם נוספות שהוא יכול לאכול בכל יום. שווה. 

פירות מיובשים:

הם בריאים. כמובן בתנאי שלא הוסיפו להם כל מיני חומרים שמשפרים את חיי המדף שלהם והורסים את חיי המדף שלנו. ובכל זאת, הם קטנים וממש לא משביעים. אפשר בקלות לאכול מהם כמות גדולה. ולהרגיש שובע רק כשכבר מאוחר מידי. לכן, תאכלו אותם רק כשאתם לא מאוד רעבים. זכרו: פרי מיובש אחד, שווה מבחינה קלורית לאותו פרי כשהוא במצב טרי. 

לחם לבן: פרוסת לחם מלא ופרוסת לחם לבן, תורמות לנו בדיוק את אותו מספר של קלוריות (70). רק שכשאוכלים לחם מלא שבעים הרבה יותר. זה קורה בזכות הסיבים התזונתיים שמתנפחים לנו במעיים ותורמים לתחושה של שובע. הסיבים התזונתיים שעוטפים את כל אחד מגרעיני הדגן, הם חסרי קלוריות כיוון ש- 100% מהם יוצא ממערכת העיכול שלנו. קוראים לזה "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". בפועל יוצא שאם אוכלים לחם לבן, צריכים לאכול יותר פרוסות כדי לשבוע. לא משתלם. 

יין:

תמיד אומרים שיין הוא בריא ושהוא מכיל הרבה נוגדי חמצון, שחשובים להאטת תהליכי הזדקנות ולבריאות הלב. רק שלפי ההמלצות נשים צריכות לשתות בכל יום כוס יין אחת בת 125 מ"ל, וגברים צריכים לשתות כמות כפולה. מה שאומר שבשביל אותם אנטי אוקסידנטים, הנשים צריכות לשלם מחיר של  150 קלוריות והגברים צריכים לשלם מחיר כפול. במקום זה שווה להשקיע בענבים, רימונים, תפוחי עץ, חמוציות, דומדמניות אדומות, דומדמניות שחורות, אפרסקים, אגסים, שזיפים, תותי עץ, קקאו וקינמון. כל אלה יתנו את אותם נוגדי חמצון, בתוספת שובע נעים. 

פריכיות אורז:

הן פרצו אל הצלחת הדיאטטית שלנו לפני כמה עשורים. הם קיבלו את הכינוי הלא מחמיא קלקרים, ובכל זאת הם עדיין אתנו. והאמת היא שטוב שכך. ובכל זאת, הם ממש לא משביעים. ואפשר בקלות לחסל חבילה שלמה של פריכיות אורז ולמרבה האכזבה לא לשבוע. לכן העדיפו לאכול פרוסת לחם. 

כן משתלם:

ירקות ופירות בעלי מרקם קשה תורמים לתחושת שובע במחיר קלורי מזערי. לכן מומלץ לאכול גזר, קולורבי, סלרי ותפוח עץ. 

שיהיה לשובע ולרזון.

 

לטורים הלקודמים

 

הנטורופתית שרה בר אשר, מרצה בנושאי: תזונה, תוספי תזונה ותעשיית המזון. 

054-5493632 Barasher@zahav.net.il