לפעמים וויסקי הוא הפתרון לחופש הגדול

על היתרונות של לשמור על החוק ולמה המזקקה הראשונה שעשתה זאת זכתה בשני אקדחים. וגם - וויסקי יכול להיות פתרון להשכמה מוקדמת, במיוחד אם יש לו נגיעה אמריקאית של דבש ונגיעה צרפתית של תבלינים

חדשות כיפה נתאי מורגנשטרן 21/08/17 16:12 כט באב התשעז

לפעמים וויסקי הוא הפתרון לחופש הגדול
וויסקי, צילום: shutterstock

חום ולחות של אוגוסט, תל אביב, חופש גדול, ואני מקבל קבוע את ההשכמה שלי בשעה שש. לצערי זה לא שעון שאני יכול לכוון אותו לשעה אחרת. שלושה קטנים בבית, כשאחד מתעורר, לא משנה מי, הוא כבר דאג להעיר את כולם. לא משנה מה אני עושה במהלך היום, כל יום אני אני מסיים באותו המצב. שפוך, גמור ושמח.

זה, על רגל אחת, כל הסיפור של אבא בחופש הגדול ומפה הכל מתחיל. אז איפה התחיל הוויסקי, או יותר נכון איפה התחיל הוויסקי הסקוטי המסורתי? אני לא היסטוריון אבל אני יודע מספיק בשביל לדעת שזו שאלה שאין עליה תשובה אחת ויחידה. אבל  אני כן יכול לספר לכם מי הייתה המזקקה הראשונה בסקוטלנד שקבלה רישיון זיקוק רשמי, או אם להיות יותר מדויקים, המזקקה הראשונה שהוציא רישיון שכזה. 

גלנליווט

גלנליווט צילום: יח"צ

בשנת 1823 חוקק חוק בסקוטלנד הקובע שמותר להקים מזקקה ולזקק בכפוף לחוק, כלומר לשלם אגרות ומיסים. ג'ורג' סמית, הוציא רישיון לזיקוק בשנת 1824. הדבר כמובן לא התקבל בעין יפה אצל הקולגות שלו, שלא אהבו את הרעיון שצריך פתאום לקבל רישיון בשביל זיקוק. הם המשיכו להתחבא מפני רשויות החוק, ושמרו לו טינה רבה על כך שהוא הראשון שנשבר. מספרים שהוא קיבל שני אקדחים  כדי להגן על עצמו ועל המזקקה שלו מפניהם. כיום מזקקת גלנליווט היא המזקקה שמוכרת הכי הרבה בקבוקי סינגל מאלט. עד שנת 2014 זו הייתה מזקקת גלנדפידיך.

אומנם בדרך כלל אני מתחיל בבקבוק הצעיר ביותר  של המזקקה, אבל בגלל שהם הפסיקו לשווק את הבקבוק בן ה-12 שנה שלהם, הם השיקו את הבקבוק GLENLIVET FOUNDERS RESERVE   שהוא בלי ציון גיל. אני רוצה להמליץ לכם על הבקבוק בן ה-15 שלהם, שהוא טוב ולא יותר מדי יקר. הבקבוק הזה הוא וויסקי שיושן בחביות עץ אלון אמריקאי רוב הזמן, משם הוא קיבל את הדבש והווניל ולאחר מכן הוא קיבל פיניש של חביות מעץ אלון צרפתי, מה שנותן לו את התבלינים. השילוב ביחד נותן וויסקי מאוד מאוזן, עשיר ונעים. 

גלנליווט 15 שנה

גלנליווט 15 שנה צילום: יח"צ

גלנליווט 15 שנה The Glenlivet 15

אזור ייצור: ספייסייד סקוטלנד

חוזק אלכוהול: 40%

ריח: תפוחים ירוקים עסיסיים,וניל, קליפות של תפוז, דבש, טיפה אגוז מוסקט, קצת אפרסקים

טעם: הרבה עץ, תפוח, שקדים, מתיקות של דבש והרבה תבלינים

סיומת: נעימה אך לא כל כך ארוכה. בסוף מרגישים קצת טעם של אגוז

סיכום:  וויסקי מאוזן מאוד, טוב ועדין

יבואן: טמפו

מחיר: 229-279 ש"ח

 

לטורים קודמים