אסאדו על העצם - כשר לפסח

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/18 15:35 כ באדר התשעח

אסאדו על העצם, צילום: שבתות וחגים
אסאדו על העצם, צילום: שבתות וחגים

מצרכים

3 קילו שפונדרה מעגל טרי

מרכיבים למרינדה:

1 ליטר רוטב ברביקיו מעושן

250 מ"ל רוטב צ'ילי מתוק

90 מ"ל (1/4 כוס) רוטב סויה

2 כפות יין לבן אמרלד ריזלינג חצי יבש

1 כף שום טרי כתוש

1 כפית פפריקה מתוקה

1 כפית פלפל שחור גרוס

1 ענף רוזמרין

1 ענף טימין

הוראות הכנה

נתחיל במרינדה, מערבבים בקערה את כל המרכיבים יחד עד לקבלת מרקם אחיד, מסירים מהגבעולים את עלי הטימין והרוזמרין וקוצצים אותם דק. מוסיפים את הרוזמרין והטימין הקצוצים למרינדה. לא מוסיפים מלח במתכון כיוון שהסויה מעניקה לנו את המליחות הרצויה.

על משטח עבודה מניחים נייר אפיה, עם מצקת יוצקים כף מהמרינדה שהכנו על נייר האפיה. מניחים את נתחי השפונדרה על המרינדה ויוצקים עליהם עוד כף נוספת כך שהנתחים יהיו רטובים ועטופים טוב במרינדה.

מגלגלים את נייר האפיה כשהנתחים בפנים תוך כדי שמקפידים על סגירת הקצוות שלא יברח הרוטב החוצה (כמו שעוטפים סוכריה) ולאחר מכן לוקחים נייר כסף ומגלגלים מינימום 6 פעמים את החבילה שנוצרה עם הבשר והמרינדה בתוכה.

מכניסים למקרר למשך 4-5 שעות.

מניחים בתבנית אפיה את חבילות האסאדו על הצד כשהעצם כלפי מטה

ומכניסים לתוך תנור שחומם מראש לטמפרטורה של 90 מעלות למשך 12 שעות.

אחרי 12 שעות פותחים את האסאדו, את הרוטב שניגר ממנו ניתן לצמצם במחבת ולהשתמש כרוטב נהדר ועשיר בטעמים לפירה, אורז או פסטה.

הערות

שבתות וחגים מציעה מטעמים מהמטבח הישראלי ופועלת במהלך השנה בימי שישי וערבי חג במתכונת של מעדניה גדולה ומרשימה בירידי האוכל המצליחים בגרנד קניון - חיפה, בקניון עזריאלי - חיפה, במרכז חורב - חיפה, בקניון עזריאלי הוד השרון, בקניון ק.אונו, בקניון שוהם מרקט בשוהם ובמגדלי תל אביב שבשכונת נחלת יצחק.

כתבות נוספות