'אגדת חורבן' הסרט שאתם חייבים לראות

על רקע השסע העמוק בחברה הישראלית, יצא לאקרנים בקיץ הקרוב אפוס קולנועי חדש, מטלטל ויוצא דופן. בסרטו החדש של גידי דר (האושפיזין) יתחבר הסיפור מלפני 2000 שנה למציאות חיינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 11:38 יא בתמוז התשפא

'אגדת חורבן' הסרט שאתם חייבים לראות
הסרט אגדת חורבן., צילום: דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט

הקיטוב והשסע בחברה הישראלית יגיע בקיץ הקרוב אל בתי הקולנוע עם צאת סרטו החדש של גידי דר (״אושפיזין״) – ״אגדת חורבן״, אפוס קולנועי יוצא דופן המורכב מלמעלה מ- 1500 ציורים של האומנים דוד פולונסקי ומיכאל פאוסט ("ואלס עם באשיר"), ומשוחק בקולותיהם של שולי רנד, זאב רווח, מוני מושונוב, עמוס תמם, יעל אבקסיס ויגאל נאור.

"אגדת חורבן" מביא בפעם הראשונה לקולנוע את אחד הסיפורים הגדולים בהיסטוריה - סיפור המרד היהודי באימפריה הרומית שהידרדר למלחמת אחים והוביל לחורבן בית המקדש השני. 
הסרט מבוסס על מקורות היסטוריים בהם אגדות החורבן התלמודיות וספרו של יוסף בן מתתיהו ״מלחמות היהודים ברומאים״. הסרט מתאר את הסיפור המצמרר של חברה מקוטבת הנקרעת לגזרים ומתגלגלת ככדור שלג לעבר האבדון. הוא מסופר מנקודת מבטו של בן בטיח, דמות שמקורותיה באגדות החורבן שבתלמוד (מזוהה גם בשם ׳אבא סיקרא׳). בן בטיח הופך מצעיר תמים ורך מזג אשר השאיפה לצדק ולחירות דוחפת אותו למעשים קיצוניים שישפיעו על גורל העם היהודי עד ימינו.  

הסרט בנוי מציורים דוממים, כאשר העריכה בין התמונות והתנועה הולכת ונהיית אינטנסיבית ככל שהסיפור מתקדם אל סופו הלא יאומן, יוצרת מותחן פוליטי היסטורי רחב יריעה ומיסטי. 

בסרט משתתפים מיטב השחקנים הישראלים. את הדמות הראשית, בן בטיח, מגלם שולי רנד. זאב רווח מגלם את דמותו של הכהן הגדול בן-גמלא. מוני מושונוב מגלם את דמותו של רבן יוחנן בן זכאי; עמוס תמם הוא שמעון בר גיורא, ואילו את יוחנן מגוש חלב מגלם יגאל נאור. את שני התפקידים הנשיים מגלמות יעל אבקסיס כמלכה ברניקי, וריטה שוקרון כאימו של בן בטיח.

הסרט הופק על ידי למה הפקות ואדי קינג בסיוע קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות – פרוייקט קולנוע; יקי דוניץ הפקות; המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים; קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, וקרן אבי חי מיימונידס; 8 HOT; 'כאן' תאגיד השידור הישראלי; מועצת הפיס לתרבות ואמנות; בתמיכת משרד התרבות והספורט – מינהל התרבות המועצה הישראלית לקולנוע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן