יום ירושלים | עומד אדם מפרגן לבירה בשיר חדש

השיר "ירושלים" הוקלט במיוחד לכבוד אירועי שבוע 'ירושלים שלי' שיתקיימו בשבוע הקרוב, השיר מלווה בקליפ מרגש שצולם בגבעת התחמושת ובכותל | עומר אדם יופיע בעצרת יום ירושלים שתתקיים בגבעת התחמושת

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 05/05/21 13:03 כג באייר התשפא

יום ירושלים | עומד אדם מפרגן לבירה בשיר חדש
עומר אדם. גם הוא משתתף, צילום: פלאש 90, דוד כהן

הזמר עומר אדם הוציא היום (ד') את שירו החדש "ירושלים" שהוקלט במיוחד לכבוד אירועי שבוע 'ירושלים שלי', שיתקיימו בין התאריכים 6-13 במאי, לציון יום ירושלים, ביוזמת משרד ירושלים ומורשת ובתמיכתו, ובשיתוף עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.

הקליפ של עומר אדם, הופק והוקלט ביוזמת המשרד לירושלים ומורשת, יחד עם מרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים האמון על העצרת הממלכתית בגבעת התחמושת והוא מלווה את אירועי שבוע ירושלים שלי, כאשר שיא הפרויקט יהיה במופע חגיגי של עומר אדם בעצרת יום ירושלים שתתקיים בגבעת התחמושת ב10.5.

את הפרויקט יזמו מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת אבי כהן ומנכ"ל מרכז ההסברה מושיק אביב, במטרה לעורר את נקודת החיבור בינינו כעם ובכח המאחד שלנו, והרצון להעניק משהו משמעותי שיחבר בין כולנו במיוחד בימים אלה. השניים פנו לעומר אדם שנרתם מיד מתוך חיבור למטרה ולמסר.

את הקליפ "ירושלים" בחר הבמאי רונן פלד חדד לצלם בגבעת התחמושת בשעות הלילה כאשר מגן דוד ענק, מנרות דולקים מאיר את הגבעה שספגה אבידות רבות במלחמת ששת הימים. לקראת הזריחה המשיכו הצילומים בכותל - המקום המאחד את העם היהודי, שם עומר אדם התפלל והניח פתק לשלום ואחדות העם. לאחר מכן הגיע עומר אדם ללוקיישן האחרון והמשמעותי ביותר - הנקודה בה הונף דגל ישראל עם שחרורי רושלים ע"י לוחמי חטיבת הצנחנים, חיילי פלוגה א מגדוד 71, בכ"ח באייר תשכ"ז. עומר צולם יחד עם הדגל המקורי באותו הלוקיישן בדיוק.

את הקליפ יצרו: כתב: נעם חורב; הלחין: תומר הדדי; במאי ומנהל אמנותי: רונן פלד חדד; חברת הפקה: ארנן קריאייטיב והפקות.

הרב רפי פרץ, שר ירושלים ומורשת: "שירים רבים נכתבו על ירושלים. אלפי שנים היא מעוררת השראה בכותבים וכותבות המביעים את התחושות הייחודיות שהיא מעלה בהם על כתב. כחלק מאירועי יום ירושלים השנה, בחרנו לצלם קליפ ברחבי העיר, שמלווה בשיר מרגש במיוחד, על ירושלים והחיבור שיש לכל אחד מאיתנו אליה".

אבי כהן, מנכ"ל המשרד לירושלים ומורשת: "לכל אחד מאתנו יש חיבור משלו, לירושלים, חיבור אישי ורגשי. זאת אולי העיר שמעוררת את הרגש בצורה החזקה ביותר בעולם. רגש היושב על רוחנית, שורשים עמוקים, מסורת היסטורית, משפחתית. השיר המיוחד הזה, עם מילים כל כך מדויקות מגלם בתוכו את החיבור העצום לירושלים הקסומה, לירושלים המרגשת. אני התרגשתי מאוד לשמוע השיר ומילותיו. ירושלים שלי."

מושיק אביב, מנהל מרכז ההסברה וראש המטה לטקסים ולאירועים ממלכתיים של מדינת ישראל: "בכל שנה אנחנו מקיימים עצרת ממלכתית שמציינת את שחרורה ואיחודה של ירושלים דרך לוחמים, סיפורי גבורה ודרך השירים. מאות שירים נכתבו על ירושלים בירתנו והשנה החלטנו להקליט שיר ייחודי וחדש שכתב נעם חורב והלחין תומר הדדי וכולו שיר תפילה לירושלים שנמצאת עמוק בליבנו- "ואת זורמת בדמי ואת בוערת בקרבי אם אשכח ירושלים אשכח גם את ליבי".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנחנו מציינים את חג ירושלים ואיזו דרך חגיגית לציין זאת עם שיר מיוחד של עומר אדם. ירושלים היא העיר הכי מיוחדת בעולם ואני מזמין את כל תושבי המדינה לרקוד לצלילי השיר החדש כל הדרך אל העיר שלנו – ולחגוג יחד איתנו את חגה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן