נפתחה ההצבעה לשיר שייצג את ישראל באירווזיון 2021

מנהלי התחרות קבעו כי יש לבחור לתחרות השנה שירים חדשים מאלו שנבחרו שנה שעברה. בישראל גם השנה עלו תשעה שירים חדשים מהם הציבור יוכל לבחור את השיר החדש שייצג אותנו באירוויזיון, אז איזה שיר יחליף את Feker Libi?

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 03/12/20 07:42 יז בכסלו התשפא

נפתחה ההצבעה לשיר שייצג את ישראל באירווזיון 2021
עדן אלנה. תייצג את ישראל גם באירוויזיון 2021, צילום: Shlomi Cohen/Flash90

 תחרות האירוויזיון 2020 שהייתה אמורה להיות בהולנד במאי השנה, התבטלה בשל התפרצות נגיף הקורונה. בנוסף לביטול, איגוד השידור האירופי הודיע  כי לא יהיה ניתן לייצג את המדינות עם השירים שנבחרו לשנת 2020. ובכך השיר  Feker Libi שנכתב והולחן על ידי עידן רייכל ודורון מדלי לא יוכל להתמודד גם בשנה הבאה. אמנם באיגוד אישרו שהנציגים יוכלו לייצג שוב, אלא אם כן במדינה יחליטו אחרת. בתאגיד השידור החליטו להשאיר את עדן אלנה כנציגת ישראל גם בשנה הבאה, והיא תגיע לתחרות בשנה הבאה עם שיר חדש.

כמו בשנה שעברה, גם השנה הציבור הישראלי יהיה שותף בבחירת השיר שייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון 2021. הוועדה של תאגיד השידור סיננה מבין שירים רבים, תשעה שירים שיעמדו לבחירה בפני הציבור בפלטפורמות הדיגיטליות של כאן, וכל גולש יוכל לבחור פעם אחת. ההצבעה תיסגר בעוד עשרה ימים ב-13 בדצמבר בחצות. עם תום ההצבעות, שני השירים שיקבלו את מירב הקולות יעלו לגמר אליהם יצטרף שיר שלישי שתבחר הוועדה. השיר הזוכה יוכרז במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" בהגשת לוסי איוב ב-25 בינואר בכאן 11.

כזכור, במרץ שנה שעברה נבחר השיר Feker Libi שייצג את ישראל באירוויזיון 2020, אך כאמור לפי חוקי התחרות לא יוכל לייצג גם השנה. השיר נבחר בהפקה מיוחדת של כאן 11,  Feker Libi הביס את Roots, שנכתב והולחן על ידי נתן גושן וסתיו בגר, כמו גם את השיר Rakata, שנוצר על ידי גל ג'ו כהן, איל ישי, צליל קליפי וערן קאשי, שהיה עד לתחילת השידור השיר הנצפה ביוטיוב מבין ארבעת המתמודדים. 

להצבעה לשיר שייצג את ישראל באירוויזיון 2021 לחצו כאן