ביקורת מוזיקה פופ אמוני שמשלב קדושה ומעריצים באינסטגרם: הזמרת אודיה עושה את זה מושלם

בחודשים האחרונים ניתן לשמוע שירי פופ אמוני לא רק מהזמרים המוכרים בסצנה. אחת הזמרות הבולטות בז'אנר היא אודיה, שמסמלת במילים אותן היא כותבת את השילוב האולטימטיבי בין פופיות לאמונה | טור ביקורת מוזיקה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/02/22 08:45 ל בשבט התשפב

פופ אמוני שמשלב קדושה ומעריצים באינסטגרם: הזמרת אודיה עושה את זה מושלם
אודיה, צילום: יניר סלע

פופ אמוני. זהו השם שהתקבע לסוגה, ז'אנר, שכבשה בסערה את תחנות הרדיו ומצעדי ההשמעות. מה שפעם נקרא מוזיקה יהודית עבר מטמורפוזה והצליח לחדור לאוזן הישראלית. בחודשים האחרונים נראה כי השוליים של הפופ האמוני מתרחבים, ואין בשורה טובה מזו למה שכבר הוגדר בעבר על ידי גל אוחובסקי כ"גל עכור ומסוכן". צחוק הגורל.

לאורך השנים במוזיקה הישראלית זמרים היו משבצים ברפרטואר שלהם שיר או שניים מהמקורות, והדוגמאות המפורסמות הן עומר אדם עם 'מודה אני' ואייל גולן עם 'מי שמאמין'. את השירים, לרוב, כתבו בשבילם יוצרים אחרים. לעומת ישנם זמרים כמו יונתן רזאל עם הלהיט 'קטנתי' (פרשת וישלח) או מוטי שטיינמץ וישי ריבו עם 'נפשי' (אנעים זמירות).

השלב הבא במוזיקה

אט אט נראה כי הניגודים מתקרבים: יותר ויותר זמרים כותבים את השירים לעצמם, שירים שעוסקים באמונה ובאלוהים לצד שירי בינו לבינה קלאסיים. אודיה היא אחת הזמרות המייצגות את ההתכה הזו. אודיה זהו שם הבמה של אודיה אזולאי, רק בת 21, וכבר זמרת ויוצרת מצליחה.

ארבעה שירים שכתבה הוציאה אודיה בחצי שנה האחרונה, ואפשר לחלק אותם לשני חלקים: בינה לבינו, ובינה לבין אבא שבשמיים. "אבא אין לי שאלות בעבודה שלך, עשה בי כרצונך" היא קובעת בשיר 'אבא אין לי שאלות', מול "תראי אותו מקליד שעה ורבע, החוסר ביטחון שלו עושה לי להתאהב" בשיר 'אם הייתי צריכה'.

כור היתוך

אלא שגם החלוקה הזו לא כל כך מדויקת. בשיר שיצא בתחילת השבוע, 'תשבור לי ת'לב' שמו, דרים בכפיפה קדושה ועוקבים באינסטגרם. "כמה קודש צריך כדי לא להסתנוור ממה שהשם נתן לך?" (האם אפשר להיות קדוש ולהישאר נורמלי), שואלת אודיה ובטבעיות עוברת לשאלה "מאמי כמה צפיות אני צריכה היום כדי שתחזיר לי עוקב?".

"מסתבר שיש גם אנשים שלא מאמינים שאפשר להוציא שירי אמונה וגם שירי חול", כתבה עם יציאת שירה 'כפיים'. גילה הצעיר של אודיה והביטחון שלה מצביעים על עוד שנים מבטיחות בהן היא תמשיך בשילוב המפתיע, שכמעט מאלחש את המתח הסמוי בין פופ ואמונה.

תשבור לי ת'לב | אודיה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן