אחרי שהשתתפה בתכנית האוכל האושייה החרדית מסכמת: "לא באתי כדי להראות את עצמי"

המשפיענית ואשת התקשורת החרדית סיפרה לחדשות כיפה על האוכל שנהנתה להציג בתוכנית הדוקו של כאן 11, "יהודי ואותנטי, על החיבור עם האנשים, "כולנו רוצים בחברות" | על הדרמה בפרק של דן ושומרון: "היה מעשה בזוי, ראוי שיתנצל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/22 20:45 יא באלול התשפב

אחרי שהשתתפה בתכנית האוכל האושייה החרדית מסכמת: "לא באתי כדי להראות את עצמי"
יעל צין, צילום: חיה בנדר

העונה השישית של סדרת האוכל האהובה "בואו לאכול איתי" משודרת בימים אלו בתאגיד השידור הציבורי, ובמסגרת שבוע ירושלים השתתפה גם אשת התקשורת ומנחת הטלוויזיה החרדית, יעל צין. כזכור, שבוע ירושלמים הוקדש לחמישה בשלנים חובבים שניסו את מזלם בתחום הקולינריה הכשרה. 

צין, נשואה ואם לשלושה שמתחזקת עמוד אינסטגרם עם עשרות אלפי עוקבים, התייחסה לאירוע הטלוויזיוני ובשיחה עם חדשות כיפה סיכמה כי מדובר היה בחוויה מוצלחת במיוחד. "אין ספק שדרך המסך אנשים חוו את האוכל הכשר למהדרין באופן מיטבי, ומדובר במשהו שטרם נראה בפריים טיים הישראלי". לדבריה, כל המשתתפים חתמו על כך שהאוכל אכן בכשרות מובחרת, ובנוסף, הכשירו את המטבח ואף הטבילו כלים, "נהניתי להכין אוכל יהודי אמיתי, הכי בסטייל והכי אותנטי". 

היא בעלת ניסיון רב בהגשת תוכניות והנחיית אירועים, ולדבריה, הדבר הכי מדהים בתוכנית של תאגיד השידור הציבורי היה דווקא הפן האנושי. "מדהים היה לראות את החיבור והחברות בין המשתתפים, באנו להרים אחד לשני ולהעניק. אנחנו מדגם מייצג של מה שהחברה הישראלית אמורה להיות. מכל זרם, יש לנו שאיפות זהות וכולנו רוצים להרגיש הבנה הדדית וחברות, זה סוד ההצלחה". עוד הוסיפה, "אני באה ממקום של שליחות, לא באתי כדי להראות את עצמי אלא כדי להוכיח שחרדים הם לא אנשים חשוכים, אלא ציבור מתקדם ומתחבר שאוהב ופתוח לשמוע ורוצה שיקבלו אותו כמו שהוא". 

"כדאי שמי שיצא נגדה יתנצל על זה"

אולם, גם רגעים קשים מתרחשים כאשר מארחים זרים בשולחן האוכל. בפרקים השבוע של דן והשומרון, האשים אחד המשתתפים הערבים את רבקה, תושבת היישוב עמיחי. "אם מישהו היה גונב לי את האדמות, שורף לי את העצים וגונב לי את העדר, הייתי עושה משהו", הוא האשים אותה. על כך אומרת צין, המשמשת גם כפרשנית, כי מילים עלולות להרוג. קשה מאוד כשאנשים תוקפים אותך, זה היה מאוד בזוי, ואני רוצה להרים לרבקה, ולומר לה שלא תדאג. היא מדהימה והצופים עוד יראו את הטוב שבה על המסך. כדאי שמי שיצא נגדה יתנצל על זה". 

צילום: כאן 11