"ערוץ אפס" יורדת מהמסך לאחר חמישה פרקים בלבד

ביום חמישי הקרוב ישודר הפרק האחרון של תכנית הסטירה המשודרת ב"כאן 11". יוצרי הסדרה לא מתרגשים מהביקורת ואומרים: "אנחנו גאים בתוצאה ובכל מי שעבד איתנו כדי להגיע אליה". תאגיד השידור הציבורי נמסר: "ניסינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 17:52 יא בתמוז התשפא

"ערוץ אפס" יורדת מהמסך לאחר חמישה פרקים בלבד
צילום: צילום מסך

לאחר 5 פרקים בלבד ולאור הביקורות הרבות שספגה, תכנית הסאטירה של תאגיד השידור הציבורי, "ערוץ אפס", יורדת מהמסך. ביום חמישי הקרוב ישודר הפרק האחרון כאמור, של התוכנית המשודרת ב"כאן 11". במסגרת החוזה נקבע עם בית ההפקה “שמונה הפקות ותוכן” כי הפרק החמישי ישמש כנקודת יציאה, ובתאגיד כאן החליטו לממש הסעיף בחוזה. כך פורסם באתר "כסית".

איתי זבולון, נעמי לבוב, מירב פלדמן ודנה פרידר, שחקני התכנית חטפו ביקורת כבר לאחר שידור הפרק הראשון שבמרכזו עמד פרשן חדשות 12, עמית סגל, שדמותו כונתה "בן של טרוריסט". הדבר עורר סערה ברשתות החברתיות והתכנית מיהרה להוציא גינויים שונים. 

עיתונאיי כאן חדשות, בהם גם עקיבא נוביק, יצאו גם הם נגד החיקוי הרדוד. "גועל נפש מזוקק. תת רמה". בלטה במיוחד בביקורות, מגישת מהדורת החדשות של כאן 11, דוריה למפל, שיצאה נגד התכנית: "אני מניחה שהמטרה הייתה לעשות מערכון על כך שאין סימטריה גם באולפנים, כי עוד לא נולדה הקונטרה השמאלנית לספקטקל שהוא עמית סגל. ואכן, גם יוצרי המערכון מבהירים שמול עיתונאי ידען ומנומק כל מה שיש בידיהם זו הבחירה הנחותה לגחך על מראה ולערב הורים".

שלושת הפרקים הבאים ששודרו לא קיבלו חשיפה מספקת והצופים הצביעו ברגליים, הפרק האחרון רשם 2.6% צפייה בלבד. מספרי הצפיות של "ערוץ אפס" בערוץ ה"יוטיוב" מעיד יותר מכל על הירידה בכמות הצופים. פרק ראשון: 130k, פרק שני: 46k, פרק שלישי: 25k, פרק רביעי: 23k.

מתאגיד השידור כאן נמסר: “ניסינו”.

יוצרי הסדרה דורון צור ועידו רוזנטל מסרו לכסית: “ערוץ אפס הוא פורמט חדשני שהגיע ליותר ממיליון וחצי צפיות בזמן מאוד קצר של פיתוח ושידור. אנחנו גאים בתוצאה ובכל מי שעבד איתנו כדי להגיע אליה. חטאה היחיד של התוכנית היה שהיא פגעה באנשים חזקים מאוד שגרים בבתים מזכוכית ושהפעילו לחצים מבית על הנהלת התאגיד שלא עמדה בהם. צר לנו שהתאגיד בחר להדליף את הורדת התוכנית לפני שידור הפרק האחרון אבל לאור ההתנהלות מולנו מאז התוכנית הראשונה אנחנו לא מופתעים מהמהלך. למרות זאת, אנחנו רוצים להודות לכל מחלקות התאגיד על הנכונות לתת לנו את ההזדמנות ומבטיחים להמשיך לבקר את מי שצריך ואיך שצריך”.


(הפרק הראשון)