שאל את הרב

שמירת נגיעה

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 15/10/13 16:35 יא בחשון התשעד

שאלה

שלום!

שי שיר אני דתית לאומית מבית חרדי ואני בת 17 וחצי.. עד לאתמול הגדרתי את עצמי כ-שומרת נגיעה מובהקת.. אני גם גרה ביישוב דתי ככה שזה הנורמה שם.. אז לא הייתה לי בעיה ..יש לי ידיד (שהוא לא מהישוב) ואתמול כשנפגשנו, הוא שאל אותי אם אני שומרת נגיעה ואני אמרתי לו שלא ככ חשבתי על זה, בקיצור נתתי לו תחושה שאני לא, לא יודעת למה עשיתי את זה אבל משם זה התגלגל ואני נפלתי..התחושה שאחר כך היתה לא טובה, אני גם באה מבית די חרדי ששם זה לא מקובל בכלל! ככה שאין לי גם למי לספר את זה..

יש אפשרות לחזור בתשובה ולתקן את מה שעשיתי? אשמח לעזרה..

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה,

ראשית, את השלב הראשון של החזרה בתשובה כבר עשית כיוון שהתוודית והתחרטת. מה שנותר כעת לעשות זה קבלה לעתיד. מדבריך נראה שאין לך בעיה עם עצם הרעיון של שמירת הנגיעה. עם זאת, יש בעיה עם היכולת שלך להעביר לזולתך מסר ברור וחד כי את נמנעת מכל מגע.
אשר על כן, עליך להפנים את העובדה שזה לא בושה כלל להגיד לאנשים 'לא' ולהציב להם גבולות. האמיני בצדקת דרכך ובפעם הבאה (שיום יבוא והיא תגיע) תוכלי לומר בצרוה ברורה כי את שומרת נגיעה וכו'.
בשולי הדברים ניתן להוסיף כי אם תבחרי ללמוד את הנושא, להעמיק ולהבין את שורש איסור הנגיעה תוכלי להאמין ולהתחבר יותר למצווה זו וכך יהיה לך יותר קל בעתיד.

בברכה,
אביאל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות