שאל את הרב

שם לתינוק

חדשות כיפה הרב חיים בריסק 04/04/13 17:06 כד בניסן התשעג

שאלה

שלום כבוד הרב,

לפני שהריתי הייתי בנופש בקברו של הרש"בי ומישהי אמרה תנדרי שם שתקראי לו על שם הצדיק במידה ותזכי לבן וזה מה שעשיתי בתמימות על מנת שאזכה וגם היא רצתה בשבילי את הטוב.

וברוך השם ילדתי לפני חצי שנה בן בניתוח קיסרי ואכן קראתי לו שמעון נועם על שם הצדיק( ולמרות שלגיסי גם קוראים שמעון) ולפעמים כשנוסעים לחמתי אני קוראת לבן שלי בהיסוס בגלל גיסי שגם קןראים לו שמעון. שאלתי היא האם אני יכולה להשתמש בשם השני של התינוק נועם ולא שמעון כלומר אצא ידי חובה בכך שקיימתי את הבטחתי( גם בתעודת זהות רשמתי שמעון נועם ועדיין קוראת לו בשני השמות) האם לא אאכזב את הצדיק זצ"ל שאקרא לו רק נועם_(ידוע לי ששם על צדיק מגן על התינוק וכו'). בתודה מראש

תשובה

שלום וברכה!

אין כל בעיה שתקראי לבנך גם נועם ללא שמעון. ברם, כדאי מאד להקפיד שלפחות פעם ביום תקראי לבנך בשם המלא - שמעון נועם. אך יש כאן עוד שאלה והיא הכיצד הילד צריך לתפוס את עצמו? מה שם העיקרי שלו? האם שמעון או נועם? או אולי השם הכפול? וכאן לא כדאי להכניס את הילד לבלבולים, הרי אין כל בעיה שלבנך ולגיסך קוראים באותו שם. הזדהות של הילד עם שמו חשובה יותר מאשר אי נעימות עם הגיס, במיוחד שלא ברור עם לגיס זה מפריע בכלל.

בברכה,

חיים בריסק

כתבות נוספות