שאל את הרב

שירות קרבי במהלך הנישואים

חדשות כיפה הרב חיים בריסק 03/04/13 13:33 כג בניסן התשעג

שאלה

כבוד הרב שלום רב!

ברצוני לדעת האם כדאי להכנס למסלול בשירות הקרבי בזמן הנישואים או שזה דבר לא מומלץ?

ואם כן מה יכולות להיות ההשלכות?

ועד כמה זה עלול להיות קשה?

או שבכלל לא להכנס לזה?..

אני לא יודע מה לעשות...

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה!

שאלה שכזו צריך לדון עם רב שמכיר אותך ואת בת זוגתך באופן אישי בצורה הטובה ביותר. בנושא הזה אי אפשר לקבוע כלל אחד ולומר כזה ראה וקדש. המון, המון תלוי בבני הזוג, במערכת היחסים ביניהם, בראיית האידאלים של שני בני הזוג יחד וכל אחד לחוד מתוך החיבור של הזוג יחד.

ההשלכות יכולות להיות קשות גם מבחינה זוגית וגם מבחינה אישית של כל אחד מבני הזוג, ואי אפשר לתאר את כולם כדי לצייר תמונה כללית שתתאים לכל אחד ואחד ולכל הזוגות. אך אם ניתן להביא כלל אחד או שניים. אז צריך לזכור הכי חשוב קודם כל זה הזוגיות ולא הצבא, בניין הזוגיות, במיוחד בשנים הראשונות של חיי הנישואין, כאשר אז נבנים היסודות של הבית ומערכת היחסים בין בני הזוג. קשה מאד לבנות בניין זה כאשר הבעל מגיע הבית פעם בחודש ואפילו פעמיים בחודש, כשכל הבית מוטל על האישה בלי כתף, בלי עזרה, בלי נפש יקרה שניתן לשוחח עמה וכל זה בלי כל הרגשות של דאגה ובדידות. ישנם נשים אפילו אידאליסטיות הרוצות שבעליהן ישרתו בקרבי, בסוף מרגישות רע עם עצמן, כאשר מצד אחד היא מרגישה בדידות ומצד שני ייסורי מצפון מול האידאלים.

למעשה, צריך לקחת בחשבון את הדברים שכתבתי, לחשוב יחד עם בת הזוג בצורה מעמיקה וכוללת באמת, כאשר במוקד ובסדר העדיפויות הגבוה ביותר עומדים הזוגיות, ביסוס המשפחה ורגשות של כל אחד מבני הזוג, וכמובן, להיוועץ ברב או אפילו סתם במבוגר האחראי והמבין עניין בנפשות בני האדם שמכיר אותכם באופן אישי. כמו כן אתה יכול לדבר עם חברה שחשו על בשרם מה זה להיות נשוי ולשרת בקרבי.

בברכה,

חיים בריסק

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות