שאל את הרב

עליה לתורה

חדשות כיפה הרב דוד צוקרמן 06/12/09 22:05 יט בכסלו התשע

שאלה

השבת הקרובה אחגוג אי"ה בר מצווה. אני לוי סבא שלי מצד אמא כהן. האם ישנה אפשרות להוסיף עליות ללוי כדי שאבא יוכל לכבד בעליה את סבא (אביו), לעלות בעצמו ולעלות גם אותי לתורה? מכיוון שזו שבת חנוכה ומוציאים 2 ספרים, יש אפשרות להתחיל "סבב שני"? סליחה על הדחיפות, השבת קרבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום, ומזל טוב!
מאחר ובשבת הקרובה מוציאים רק שני ספרים, אפשר לחלק את פרשת השבוע - כלומר: את הקריאה בספר הראשון - ליותר משבעה, ולאחר שעלו שבעה קרואים לפי הסדר: כהן, לוי וחמישה ישראלים, אפשר בהמשך לקרוא גם ללוי. ברשותך אוסיף עוד שני דברים שלא שאלת עליהם:
א. נוהגים לא להעלות אב ובנו אחד אחרי השני, אפילו לשביעי ומפטיר, אבל כאשר מוציאים שני ספרים אפשר לקרוא לאב ובנו, כל אחד בספר אחר. כך שאם רוצים לכבד את הסבא בעלייה של הלוי, האבא לאחרון בספר הראשון, ואתה - בר המצוה מפטיר בספר השני - זה אפשרי.
ב. חלוקה ליותר משבעה קרואים תלויה במנהג בית הכנסת. יש בתי כנסת שנוהגים לא לחלק ליותר משבעה הקרואים, למרות שמן הדין מותר לחלק ליותר משבעה בשבת בשחרית. כדאי, אם כן, לשאול את גבאי בית הכנסת ולא להסתפק בתשובה העקרונית.
ושוב, מזל טוב!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות