שאל את הרב

נשים בצבא

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 11/11/02 13:29 ו בכסלו התשסג

שאלה

שלום לכבוד הרב!

אני יודעת שלנשים חל איסור מוחלט לשרת בצבא רציתי לדעת אם יש דרך כלשהי בכלל שתאפשר לנשים לשרת בצבא

תודה,

מעיין

תשובה

שלום לשואלת

שאלת גיוס בנות לצבא נדונה כבר רבות בין רבני דורנו ופשוט הוא שרוב הרבנים מתנגדים לכך וכאדם כמו רבים אחרים ששרת בצבא בסדיר ובמילואים ומודע למצבים המורכבים הקיימים בשירות זה הנני יכול לומר לך בפסקנות ובהחלטיות, לדעתי אין מקום ומסגרת המתאימה לשירות בנות בצה"ל.
נכון הוא שהכרתי בנות מיוחדות ששרתו בצבא והן מהבנות המיוחדות בצניעותן ובמידותיהן אבל מאוד קשה להשמר ולהזהר בכל פרטי כבודן של בנות ישראל במסגרת שירות צבאי.
ואני מדבר גם על דברים פשוטים כי פקידה פלוגתית הנמצאת עם שישים חיילים סביבה כשהם רחוקים מהבית ומחזיקים קו, לא תמיד מצליחה שלא להגיע לשאלות של יחוד או אפילו לביטויים שנאמרים כלפיה מצד חיילים ולמה לאדם להכניס עצמו למקום שהוא סבוך מעיקרו?
ואם הבת משרתת ביחידה קרובה לעיר או בתוך העיר היא מתמודדת עם סוגי בעיות אחרות וחלילה וחס אינני רוצה להטיל דופי בבנות ישראל אך מלכתחילה צריך להמנע מלשרת כחיילת בצה"ל.
ומה גם שיש בידינו כל כך הרבה מסגרות מגוונות מן הקצה אל הקצה שבהן בנות יכולות למצות את הנתינה שלהן לזולת בהיקפים אדירים.
אינני רוצה לפרט ובכוונה דוגמאות מיוחדות להתנדבות בשירות לאומי כדי שלא אפגע במקומות שלא אזכיר, אך אני רואה עד כמה גופי התנדבות גדולים במדינה מופעלים ונעזרים על ידי בנות שפעמים רבות עושות הרבה יותר ממה שהן היו עושות אילו היו בשירות צבאי.
היום ברוך ה' גם הדבר מקובל במדינה ונפוץ ויש הרבה אנשים שמודעים וגאים בעבודת קודש זו, ובת שהולכת לשירות לאומי נותנת מספיק למדינת ישראל כמו חיילת שמשרתת בצבא.
ואני מצטער שאינני יכול לומר לך שיש מסגרת שכן מתאימה לך כי אינני מכיר כזאת (אמנם ידוע לי שיש מסגרת למורות חיילות אך אינני יודע כיצד זה מתנהל שם ואם הבנות שם מרוצות והן במסגרת טובה להן, יכול להיות שכדאי לך לבדוק זאת, אני פשוט לא יודע ולא יכול להתייחס לכך)
בברכה והצלחה.

כתבות נוספות