שאל את הרב

נישואים בין ניגודים

חדשות כיפה הרב בניהו ברונר 25/07/07 15:43 י באב התשסז

שאלה

השלום וברכה ,

אני צריכה את הכוונתך בבעיה שמטרידה אותי במיוחד.

ובכן אני בחורה שומרת תור ומצוות , גדלתי בבית דתי למדתי באופלנא , וכעת אני משלבת לימודי תואר עם לימוד קודש .

במסגרת עבודתי קיים בחור אחד שמאוד מצא חן בעיני והוא רווק ופנוי ואני מצאתי חן בעיניו .

אך אני עוצרת את ההתקדמות הקשר הזה לגמרי למרות שישנם חלקים שמכוונים אותי כן לקדם את מציאת החן לקשר רציני ומחייב ומצד שני ישנם חלקים בשכל הקר שנוגדים לגמרי את קידום הקשר וזאת מכיון שאנחנו באים משני עולמות שונים .

אני שומרת תורה ומצוות ומעוניינת להקים בית על בסיס תורה ועבודה (כיסוי ראש , טהרת משפחה , אהבת העם ,הארץ, התורה וכו') ובחור זה בא מעולם אחר שלא שומר תורה ומצוות . הבעיה היא שאני לא מכונה לוותר על התורה וקיום מצוות כי גילתי שזאת האמת וכל השאר זה הבל ושקר . אך אם אני אנסה לשכנוע אותו לדרך שלי הקשר יהפוך מקשר משותף והדדי למנהיג ומונהג וזה לא בריא במערכת יחסים .

השאלה מה לעשות ? האם לנסות כן לקדם את הקשר או פשוט לנסות להתעלם ממציאת החן עד מציאת בחור אידאלי אחר שמתאים ויש לנו מטרות משותפות .ושאלה נוספת ידוע כי זיווגו של אדם נקבע ארבעים יום טרם לידת הוולד האם אני בוויתר על הקשר הזה לא פוגעת בזיווג שלי משמים ?

בתקווה לתשובה בהקדם האפשרי .

וסליחה על הטרחה

תזכה לברכה והצלחה ועשיית חייל בכל מעשייך .

שירה.

תשובה

ב"ה כ"ו מנחם אב תשס"ז

שלום רב!

קיימות דוגמאות של קשר בין שני בני זוג שאחד שומר תורה ומצות והשני אינו שומר, בדרך כלל האשה היא השומרת והבעל אינו שומר, מדובר בדרך כלל בבני זוג שהם אנשי מעלה במישור האישי, שקיים ביניהם קשר מאד חזק, וכל אחד מאפשר לשני לחיות את חייו, זו מציאות מופלאה אבל נדירה ומורכבת.

לכתחילה לא הייתי ממליץ להכנס למערכת מורכבת זו, ולכן את צריכה לשקול היטב, האם בכלל לנסות ולהכנס אליה, אם היא עדיין לא התחילה להווצר יתכן שלא כדאי לטפחה.

במישור של בחירת בן זוג, הקב"ה נתן לאדם את הבחירה החפשית, ואינך צריכה לעשות את חישוביו של הקב"ה.


בברכה

בניהו ברונר

כתבות נוספות