שאל את הרב

מה עושים?!

חדשות כיפה הרב משה קליין 11/02/02 08:47 כט בשבט התשסב

שאלה

כבוד הרב שלום!

אני מתנצלת מראש בפני הרב על אריכות הדברים וכן על כך שהשאלה כבר נשאלה באתר זה אך לפני שהיתה אפשרות לשאולאת מי שמעורה במערכת השירות הלאומי. לפני שהלכתי לשירות הלאומי התנגדתי בתוקף לכל המתנגדים לרעיון השרות הלאומי. כך הרגשתי גם אחרי השנה הראשונה, זו היתה שנה של נתינה מצד אחד ומן הצד השני קבלה שנה של השפעה על אחרים שהיא גם שנה של התחזקות ולמידה, בדיוק כמו באידאל. אך מה רבה היתה אכזבתי, משהגעתי בשנה השניה לדירה שבה ההפקרות חוגגת. בנות דיברו בדברים שאינם ראויים לבת "דתית", המטבח הוטרף (לחלוטין!!!) כבר בשבוע הראשון, בשני מקרים שונים (עוד לפני חנוכה) הגעתי לדירה ביום שמישהי (כל פעם מישהי אחרת) חשבה שהיא תהיה שם לבד ולכן החליטה לארח את החבר שלה לליל תענוגות. לצערי לא היה לי העוז לפנות לרכזת, והחלטתי (למרות שאהבתי את הילדים שעבדתי איתם) לעזוב את השירות הלאומי. למזלי הוחלט באותו היום לערבב את הדירה שלי עם דירה אחרת כך שנשארתי עם בנות שהייתי מוכנה להתגורר איתןולכן החלטתי להישאר. זהו לא מקרה יחיד חברתי ששירתה בשנה שאחרי נקלעה למצב דומה, היות והכרתי את הרכזת פניתי אליה בשם חברתי ואכן אחת הבנות הועפה ושתיים אחרות נענשו. (ישלציין שבשנה השניה שרתתי דרך בת עמי וכך גם חברתי) כתבתי לרב את כל הסיפור בכדי לשאול- אכן השירות הלאומי חשוב אך מה בנוגע לבנות האם איננו עוסקים בדמים??? הרי הנפילה היא הפתרון הקל ביותר האם חלילה המתנגדים לרעיון צודקים??חשוב לי לברר את הענין כי הרבה בנות שואלות אותי לגבי השירות הלאומי(חניכות, בנות דודות וכו')וקשה לי לענות להן- מה צריך לעשות???

יש לציין שמעז יצא מתוק בחיפושי אחר שיעורי תורה הגעתי ללמוד במקום שבו ב"ה פגשתי את מי שהיום הוא בעלי.

בציפיה לגאולה שלמה ולבנין המקדש במהרה!!!

תשובה

ראשית ברצוני לציין בשמחה כי גם את כמוני , מבינה היטב את החשיבות הגדולה של השרות הלאומי, שהרי את מגדירה שנה זו כשנה של נתינה , התחזקות ולמידה.
השרות הלאומי נועד לקדש שם שמים, ולכן בנות שאינן מתאימות הן אלו שצריכות לצאת מהשרות הלאומי ולא אלה שחפצות ליתן את יכולתיהן למען הענין.
חבל שלא פנית לרכזת. דווקא בנות המבינות לעומק את חשיבות הענין חייבות במשנה תוקף לדאוג לכך שיהיה מחננו קדוש.
וודאי שגם כלפי בנות המטרפות את הדירה או המביאות חבר - יש לנו חובה של "ומקרבן לתורה" ולכן גם לקרב אותן לאמיתות חינוכיות זה יכול להיות חלק משירות לאומי אלא שאם אין הן חפצות בכך, או אז גורמים לאין סוף תקלות ומחללים שם שמים. לחץ חברתי חיובי יכול ליתן מענה חלקיי אך משמעותי לענין זה.
"הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק" - כך הורנו הרב קוק זצ"ל, אלא שאין הבת יכולה להרשות לעצמה לרדת מבחינה רוחנית במהלך שנה זו.
עלינו להתאמץ בכל כוחנו, העמותות המטפלות בשרות הלאומי, לצד ראשי ומחנכי מוסדות החינוך, איתכן הבנות, על מנת שקידוש ה' יהיה גדול מחילול ה'.

כתבות נוספות