שאל את הרב

מדורות ל''ג בעומר

חדשות כיפה הרב שמואל זעפרני 18/05/03 23:39 טז באייר התשסג

שאלה

לרב שלום!

מהו מקור הדלקת המדורות ערב ל"ג בעומר? אני יודע שביום זה הופסקה המגיפה של תלמידיו הרבים של ר' עקיבא וזהו גם יום פטירתו של רשב"י והוא נפטר ללא תליה כמו שהרומאים רצו לתפוס אתו ולכן אנו שמחים. אבל בכל חג אנו שמחים! פורים, חנוכה, ובעיקרון כל יו"ט אפשר לעשות מדורה מאש לאש? אז למה אנו מדליקים מדורות הערב?!

תודה רבה ואם אפשר אז בבקשה לענות כמה שיותר מהר.

ברוך תהיה,

יונתן

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

יונתן שלום,
רשב,י אומר(אידרא זוטא,צה)שבכל יום היה מעטר עטרה,יחוד וקשור העליון,במערה הסמוכה לכפו מרוניה,וראה עמוד אש מתלהט בפתח המערה.ומאז הופיע עמוד האש לפני רשב"י וחבורתו.
ומכאן פשט מנהג ההדלקה ביום ההילולא.על ציון התנא הקדוש לפי המסורת ההדלקה מתבצעת על גג הציון האדמו"ר מבאיאן.ואילו על קברו של רבי יהודה בר אלעאי מדליק זה שנים רבות מרן הראש"ל הרב מרדכי אליהו שליט"א.
ובספר בני יששכר לרב צבי אלימלך מדינוב כתב:
"ובזה תבין מנהג ישראל תורה,להדליק נרות ומאורות ביום זה,לכבוד האור כי טוב,שמתחיל להתנוצץ ביום זה
היקר,ל"ג בעומר,טו"ב ימים קודם מתן תורה,ולכבוד נשמת מאור התורה,בוצינא קדישא,אשר נתגלה ביום זה,וביום זה עלה לשמי מרומים,והאי יומא דהלולא דילה,לאורו נסע ונלך,לכבוד ספרו הקדוש זוהר,המאיר ומבהיק מסוף העולם ועד סופו...והוא מאיר לנו בגלותנו,עד כי יבוא משיח צדקנו דאתמר ביה 'ויאמר אלוקים יהי אור'...זה אורו של מלך המשיח,יבוא במהרה בימינו ויגלה לנו האור הגנוז".
בברכה וכל טוב
שמואל זעפרני

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות