שאל את הרב

לצפות בחיתוך ברית מילה

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 22/05/14 09:36 כב באייר התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב,

בעזרת השם אני צפויה ללדת בעוד מספר שבועות את בני השני.

את ברית המילה של בני הראשון ערכנו (בלחץ המשפחה) באולם, וחוויה זו היתה מאוד קשה עבורי.

הרגשתי שפולשים לפרטיותו של הבן שלי (למרות גילו הצעיר). תחושה זו עדיין לא עוזבת אותי.

ברור לי כי את ברית המילה של בני השני אבצע בעזרת השם בטקס צנוע יותר, והייתי שמחה כי ינכחו בטקס כמה שפחות אנשים. ברור לי כי זוהי מצווה גדולה להיות נוכח בטקס זה אך החשש שלי ממנו גדול. אם זה היה תלוי בי היינו מבצעים את הטקס בנוכחותי, נוכחות בעלי ונוכחות המוהל בלבד.

ברצוני לשאול מהי החשיבות של קיום מנין במעמד ברית המילה, וכן מהם הדברים שיש לבצע במעמד זה (אני הבנתי שיש חשיבות לארוחת מצווה, אך אני מניחה שזה לא מחייב אולם, תקליטן והפעלות לילדים..)

שאלה נוספת (ואני מבקשת מחילה על הקטנוניות, אך נושא הפרטיות ממש משמעותי עבורי)- במידה וחייב להיות מנין- האם הנוכחים חייבים לצפות בתהליך החיתוך עצמו, או שמספיק שיעמדו מרחוק וישמעו את הברכות?

תודה,

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

[ראשית אקדם ואומר את מה ששמעתי מפי קודשו של מורנו ורבנו ועטרת ראשנו המקובל האלוקי , אביהם של ישראל מרן הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זיע"א:

בברית מילה אליהו הנביא מגיע ומוחל לכל המשתתפים את עוונותיהם.. זה יותר גבוה מיום כיפור .. ומי לא רוצה מחילת עוונות???]

לעצם שאלתך:


1. מנין אנשים בברית זה חשוב , אך זה לא חובה (כנפסק בשולחן ערוך יורה דעה סימן רסה´ הלכה ו´)

2. לא צריך לא אולם ולא תקליטן ולא הפעלות לילדים, אלא צריך לעשות טקס צנוע באיזה בית כנסת למשל, ואפשר להביא אחר כך קצת כיבוד (בורקסים, פירות).. אפשר לעשות ארוחה קלה עם פיתות וסלטים, לעשות באולם זו סתם הוצאה מיותרת שאין לה טעם וריח.

3. הנוכחים לא חייבים לצפות בחיתוך עצמו, אלא יעמדו מרחוק וישמעו את הברכות.

נברך אתכם בלידה קלה בעזרת השם יתברך, וזה הקטן שיוולד בעז"ה לחיים טובים ולשלום- גדול יהא בישראל, ותרוו ממנו רוב נחת וברכה, אמן.

כתבות נוספות