שאל את הרב

כיבוד הורים

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 11/05/08 23:00 ו באייר התשסח

שאלה

בסיעתא דשמיא גדולה ובהשתדלותנו!

שלום הרב,

ההורים שלי דתיים,אך הם לא מקפידים על הרבה דברים.כשמתחשק להם הם נוטלים ידיים,וכשמתחשק להם הם מברכים,ולא משתדלים בשמירת הלשון..

הם תמיד אומרים שאנחנו הילדים יותר חזקים בדת מהם..אז השאלה שלי היא האם מותר לי להעיר להם על דברים כאלה?להזכיר להם בקשר ללשון הרע,ולברכות,ולנטילת ידיים..?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב,
באופן כללי הדרך היותר נכונה להשפיע על הוריך היא על-ידי ההקפדה שלך, שעשויה להדביק בהדרגה גם אותם, ואני מכיר מקים כאלה מקרוב. לגבי הערות, יש להיזהר בהן, שכן הן עלולות לפוגע בהם, ולעיתים אף לעורר כעס, ועליך להיות רגיש מאוד לאפשרות זו. אם נראה לך שניתן להזכיר ולהציע בעדינות שיקפידו אף הם בהלכות עשה זאת, אך לא כמי שנותן להם הוראות או מתקן אותם, אלא בדרך ארץ ובהרבה זהירות בכבודם. בהלכה נאמר שיאמר להורה בדרך שאלה: "האם לא לימדת אותי שדבר זה אסור?" בכל מקרה אל תעשה זאת באינטנסיביות, אלא נסה פעם עניין מסוים ופעם עניין אחר. אם תראה שהדבר אינו יעיל, והם אינם מקבלים זאת יפה, אל תתעקש.

כל טוב,
רונן לוביץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות