שאל את הרב

כבוד הרב שלום!

חדשות כיפה הרב דוד סתיו 10/08/05 20:23 ה באב התשסה

שאלה

אני בת 15 ויש לי שאלה שמפריעה לי בעניין צניעות כבר כמה שבועות,אשמח אם תענה לי עליה:

אני יודעת שהחיוב מהתורה בעניין שרוול למשל הוא לכסות טפח (עד המרפק) או שכך לפחות אומרים רוב הרבנים- אבל גם בין הרבנים נחלקו הדעות.

אני כרגע משתדלת ללכת עם חולצות שמכסות את המרפק או נמצאות ממש עליו-אבל מפריע לי שאני לאיודעת למה דווקא שם צריך לכסות, מה משנים ה 5 ס"מ שהרבנים אומרים שחובה לכסות אותם? אולי הדבר הוא מין סייג,קבעו מקום מסויים שעד אליו צריך לכסות בשביל שגם אם פעם לא היו הלכות ברורות ממש אבל הנשים גם ככה היו צנועות מעצמן- קבעו את הדבר בשביל שבעתיד לא יתדרדר המצב ויגיע לחוסר צניעות? אם באמת יש פה עניין של הצבת גדר- למה דווקא במקום שנקבע?

הדבר לא כ"כ ברור לי וחשוב לי לברר אותו, כי אני מרגישה שאמנם אני הולכת צנוע והכל אבל מתפספס לי הקטע של ההבנה וההשלמה הפנימית עם המעשים שלי (זה לא שאני לגמרי לא מבינה את עניין הצניעות- אני יודעת את הסיבות למה צריך ללכת צנוע וכו' אבל אני לא מבינה למה דווקא עד מקום מסויים וספציפי וחשוב לי להבין את זה בשביל לבסס את דעתי).

תודה רבה!!!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב
תודה לך על שאלתך שנותנת מקום להסבר הלכתי וערכי של הנושא.
ראשית במישור ההלכתי,מידותיהם של חכמים הן קבועות בד"כ ועין לשנותן כמלוא הנימה ולו בגלל המדרון החלקלק שאת יודעת היכן הדבר מתחיל אבל אין לו סוף ומציאות ימינו תוכיח שמי שבד"כ מזלזל בגבולות בתחום זה יזלזל בגבולות ההלכה בכל שאר התחומים עד שיעקור דיני תורה ממש.וכבר ניסחו זאת חכמינו באמצעות השאלה וכי מה איכפת להקב"ה אם שוחט מן הצואר או מן העורף וא"כ מה הערך של כל דיני שחיטה.וכך אפשר גם לשאול על הלכות שבת ועוד.
לעצם השאלה על טעם הצורך בכסוי המרפק,למדו זאת חכמינו בגמ' ברכות דרך הפסוק האומלד כי שוק באשה ערוה והכונה היא כנראה לחלק זה של הגוף שבעיני חכמים נתפס כמושך יותר להתבוננות חיצונית על האשה ולא על אישיותה ופנימיותה.
והדברים ארוכים ובקשתי רק לעורר קצת על הנושא.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות