שאל את הרב

יש לי שאלה בקשר לאתרי האינטרנט שלי

חדשות כיפה הרב שי פירון 03/10/01 12:18 טז בתשרי התשסב

שאלה

יש ברשותי 2 אתרי אינטרנט פעילים שהקמתי בפורטלים נענע ובננה בום, והם פעילים, היו לי עוד שני אתרים שהם כבר לא פעילים בגלל עבודות שיפוץ של אותם פורטלים שהם זולו וי-שראל.

ובקשר לאתרים הפעילים בנענע ובננה בום שהם פעילים רציתי לשאול מה לעשות איתם בחגים ובשבתות, אם אני חייב למחוק אותם. הם היו פעילים ולקראת יום כיפור שזה היום ההכי הקדוש בשנה רציתי שלפחות אז שהאתרים לא יהיו פעילים מחשש שאדם חילוני גמור יכנס לי אליהם במקרה. אז את האתר שבבננה בום מחקתי, ואת האתר שבנענע לא הצלחתי למחוק. קודם לפני ערב יום כיפור אני שאלתי אדם חרדי שגר קרוב אלי מה עלי לעשות לפני ערב יום כיפור, והוא אמר לי לשאול את נענע ובננה בום אם יש אפשרות לחסום את האתרים שלי בשבתות וחגים, ואם אני לא יקבל מהם תשובה, אז אני יפנה אליו שוב והוא יפנה אותי לרב פוסק הלכות, לבסוף נענע ובננה בום לא השיבו לי, ובערב יום כיפור לפני שהוא התחיל התקשרתי אל אותו אדם שיפנה אותי לרב, וגם ממנו לא קיבלתי תשובה, ולכן באתי למחוק את 2 האתרים, והצלחתי למחוק רק את של בננה בום. עכשיו מה את הרבנים בעלי האתרים עושים בשבתות וחגים? אתם מעלים את האתר שלכם כל שבוע מחדש, או שאתם משאירים אותו פעיל כל הזמן? ואם כך כדאי לי להעלות את האתר שמחקתי מחדש?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה

שלום!

אכן, זה מצער שאנשים נכנסים לאתרים שלנו גם בימים טובים. אולם, מבחינתך אין איסור בדבר. בעיקר לאור העובדה שהאתרים עובדים בכל ימות השבוע. אם אתה יכול לחסום - מה טוב.
ואם יש לך הכנסות מהאתר, תרום את ההכנסות לצדקה ואל תהנה משכר שבת.


בברכה

שי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות