שאל את הרב

חזרה בתשובה - התיעצות

חדשות כיפה צוות רבני ישיבת הגולן 13/05/10 23:32 כט באייר התשע

שאלה

שלום הרב,

זה הולך להיות מכתב ארוך.. מצטערת מראש ומקווה שתענה לי, כמובן שזה אפילו לא הכלל..!!

אבל אני רק רוצה יעוץ..

טוב, אז אני בת 15 ואני חילונית אבל יש לי אח שחזר בתשובה לפני מס' שנים והוא האח שתמיד היה הכי קרוב אליי וכיום הוא משפיע עליי ברמה ממש גבוהה..... כבר זמן ממושך אני חושבת על לחזור בתשובה אבל השנה במיוחד..

אני מתחילה להתחזק טיפה ואני קוראת עכשיו את הספר של הרב שלום ארוש "בגן האמונה המבואר" שאחי הגדול הביא לי..

קורה לי הרבה שאני מרגישה שאני לא ממש שייכת לעולם החילוני ובכמה פעמים שדיברתי עם אחי הגעתי למצב של דמעות.. אבל מצד שני יש לי עוד אח ואחות גדולים (אני הכי קטנה) וההורים שלי, כולם חילוניים, כל החברות שלי אני רק אומרת משהו על חזרה בתשובה והן מתחילות לנסות לשכנע אותי שאני אאבד את חיי בעולם הדת כיוון שהוא מחמיר כביכול, ואת האמת גם לי דיי קשה לעזוב את העולם החילוני למרות שאני ממש נקרתי לעולם הדתי... זה כאילו אני נקרעת בין שתי העולמות, אבל הנה; יש לי שכנים חב"דניקים והאחות בת ה-12 באה אליי בוכה ואומרת לי שהיא רוצה לחזור בשאלה (לא בפעם הראשונה) ואני מוצאת את עצמי מסבירה לה שזה עולם של ריקנות בגדול ומה ששבר אותי זה כשהיא אמרה שהיא רוצה להיות כמוני ואני בכלל רוצה לחזור בתשובה..!! ואני מצאתי את עצמי משכנעת אותה שהעולם הדתי הוא האמת היחידה ואת האמת שכנעתי את עצמי גם..

בשנה האחרונה אני כותבת ב"ה בכל מה כותבת, כשאחי איתי אני שומרת על צניעות, שבת וכו'..

וכשהוא לא פה אני עושה נטילה ואומרת את ברכות השחר, ממש מתחזקת גם כשהוא ומשפחתו לא איתי..

ואילו בשבוע האחרון אני מוצאת עצמי מעבירה 'שיעורים' לאח שלי על אמונה, אני מנסה לחזק אותו ולגרום לו להיתפס באמונה תמיד...

טוב שמתי לב שדיי חפרתי פה אז אני אגיע לעניין.... איך אני אמורה לצאת מהתחום הזה שמצד אחד אני כועסת על עצמי ורוצה לחזור בתשובה אבל מצד שני אוהבת להיות חילונייה ואני רוצה לסיים תיכון 'בשקט', להתגייס לצבא ורק לאחר מכן לעבור לירושלים, לחזור בתשובה להכיר מישהו שאח יכיר לי כפי שהבטיח ולהקים איתו משפחה...

תשובה

החיים לא פשוטים ויש הרבה נסיונות, אבל את בדרך הנכונה . אם את חושבת שתמשיכי כחילונית ומתי שתרצי תחזרי בתשובה זאת טעות גדולה וחוסר הבנה . את חייבת כרגע להמשיך ולהתחזק . ברור שהחיים החלוניים ללא מחויביות וללא גבולות מאוד מושכים אבל גם את מבינה שהאמת לא שם ולא זה מה שיביא אותך לסיפוק רוחני אמיתי. לכן את צריכה לקבל החלטה ברורה ולהתחיל להתחבר לעולם דתי שמקרב .אבל ללא הפחדות ואיומים בעונש אלא מתוך לימוד והבנה ומתוך שאלת שאלות וקבלת תשובות אמת. בהצלחה.

כתבות נוספות