שאל את הרב

בינו לבינה - המשך התייעצות

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 26/11/02 16:11 כא בכסלו התשסג

שאלה

בס"ד

כבוד הרב זאת שוב אני, אז דבר ראשון תודה על התשובה, באמת לא חשבתי שיש אפשרות שאולי הוא לא בטוח ברגשותיו, אני אברר את זה איתו, האמת היא שזה נשמע לי די מוזר מכיוון שיש בנינו פתיחות יוצאת מן הכלל, אנחנו מכירים מגיל 15, אנחנו בני 21 עוד מעט, הקשר מאוד טעון והיו ניתוקים באמצע, אני לא חושבת שהיינו נלחמים כל כך על הקשר אם הוא לא היה חשוב כל כך לשנינו, קשה לנו מאוד ואנחנו בלי נדר מקפידים על כל הכללים (יחוד וכ'ו) מאוד קשה וזה כבר נמאס לנו לברוח מעצמנו ומהרגשות כל הזמן, החלטנו להתחתן אחרי שהוא ישתחרר, זה בא ממנו, אולי הוא באמת התחיל לחשוש, זה מפחיד להיות רווק ופתאום להתחתן, מפספסים את החופש שאנחנו כל כך מעריצים

נראה לי שגם אני מפחדת. אני לא יודעת מה לעשות. אתה חושב ששיחה עם הבחור תעזור או שיש לך עצה אחרת? אני מאוד מעריכה את העזרה. אני זקוקה למישהו מבחוץ שיסתכל על הקשר. תודה.תודה.תודה.

תשובה

שלום לשואלת היקרה

בתשובתי התכוונתי לאפשר לך לחשוב אולי יש אפשרות נוספת שהבחור חושש מנישואין לכן הוא מדבר על קורס צבאי.
אך כאמור את הענין הזה את צריכה לברר איתו בעדינות ובמתינות, ראשית בודאי שאת צריכה לשוחח איתו רק אל תשאלי בצורה חדה "מתחתנים או לא"
אלא תדברו על העתיד, ותעוררי את הענין שאתם יראי השם וזהירים במצוותיו ונשמרים מכל חטא ועוון ודרך זה תשאלי מתי והאם כדאי לדחות.
וכך מענין לענין תנסי לעמוד על דעתו ולהבין דבר מתוך דבר, ייתכן בהחלט והבחור קשור אליך בעבותות של אהבת אמת כפי שאת קשורה אליו, אלא שיש מעין "פחד גבהים".
אמנם פחד כזה מצוי יותר בגיל מבוגר של גברים ולא בגיל הזה, אבל אפשר ופחד קל מפחיד את הבחור.
ולזה יש לי "סגולה" טובה מכתב יד עתיק וקדמון, קחי לבחור ספר טלפונים, שיעלעל בשלושים וארבעים דף ויראה שבכל הארץ יש רבים שקדמוהו והקימו בית ויש להם אשה וטלפון וכתובת – ועולם כמנהגו נוהג.
והשם יתעלה ויתברך שמו יזכה אתכם לברר את אהבתכם "אמור לחכמה אחותי את" ונסו הצללים, ובודאי את אל תפחדי מהקמת בית בא עת דודים, הגיע זמן הבנין.
ואין שמחה כהתרת הספקות.

חזקי ואמצי
ונועם ה' עליכם.

כתבות נוספות