שאל את הרב

תשומת לב מגברים וזוגיות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 22/04/19 19:42 יז בניסן התשעט

שאלה

חג שמח הרב,

אשמח אם תעזור לי בנוגע לעניין שאותו אפרט.

נתחיל מזה שאני רווקה בת 25, מסורתית, בשנים האחרונות התחזקתי והתחלתי לשמור שבת וכו'..

אני מרגישה שאני לא מוכנה עוד להיכנס לזוגיות רצינית מהסיבה שאני כמהה לתשומת לב מגברים, שיתחילו איתי, שיתעניינו בי, והכי מוזר לי שמעולם לא הרגשתי ככה . אני במשך שנים שמרתי על עצמי, ולמזלי גם לא הייתה לי אינטראקציה יותר מדי עם גברים כי לא היה לי את זה בסביבה הקרובה ואני שמחה שיצא ככה כי אם זה היה הפוך אני מאמינה שהייתי מתקלקלת מזה כי גם ככה באותה תקופה לא הייתי מיושבת על עצמי לגבי ציפיות שלי מגבר, מגע יחסי מין וכו' . היום ברוך ה' אני יודעת מה אני רוצה מעצמי , אבל הרצון שלי לתשומת לב הורגת אותי .

אני באמת רוצה לנסות לעזור לעצמי בעניין הזה אבל אני לא יודעת איך להיפטר מההרגשה הזאת . אני גם לא רוצה שזה יביא אותי לכשלונות עם גברים . זה כבר קרה לי פעם אחת ואני מספיק התחרטתי על זה .

עד שזה לא יעזוב אותי אני חושבת שזה יקשה עלי להיות בזוגיות רצינית עם גבר, ובפרט שאני רוצה להתחתן עם מסורתי כמוני או דתי. אני לא רוצה להיות ממורמרת בקשר ולרצות תשומת לב של אחרים .

איך להיפטר מההרגשה הזאת?

מה החשיבות שאני כרווקה צריכה לשמור על עצמי לפני חתונה ?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

אין בעיה בכך שאת רוצה תשומת לב. יש בכך נטיה טבעית ובריאה.

השאלה היא מפני מה את רוצה תשומת לב. אם הרצון יסודו באגואיזם, אזי הדבר דורש תיקון. אם הרצון יסודו ברצון ליצירה עצמית גדולה יחד עם החלק השני שלך, אזי הדבר טוב.

לפיכך, אין להיאבק בעצם הנטיה והצורך בתשומת לב. אלא לבאר אותה בהכרתך, מפני מה הנטיה הזו עולה בך, ואיזו פרשנות את בוחרת להעניק לה כאשה עובדת השם.

מעתה כשאת מרגישה צורך בכך שישימו אלייך לב, אל תעצרי זאת. אלא נסי להתיישב בדעתך ולהכניס לתחושה הזו את האור המצוי בה בעומקה- את רוצה תשומת לב משום שאת רוצה חיבור, אשר יגרום להעצמה של נשמתך וקיום ייעודה בעולם, יחד עם חלקה השני.

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות