שאל את הרב

תפילה בבית הכנסת

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 27/09/20 08:48 ט בתשרי התשפא

שאלה

שלום וברכה,

1. האם מותר להתפלל *בחדר נפרד/מחוץ לבית הכנסת*(כאשר אני חובש מסיכה כראוי) בבית כנסת שיש הוראה להשים מסיכות אבל חלק מהמתפללים לא מקפידים כל הזמן להשים את המסיכות על הפנים והאף? או שעדיף מלכתחילה להתפלל ביחיד?

2. האם מותר להתפלל *בחדר נפרד/מחוץ לבית הכנסת*(כאשר אני חובש מסיכה כראוי) בבית כנסת שאין הוראה להשים מסיכות ורוב מתפללי בית הכנסת בלי מסיכות, כולל רב בית הכנסת(לפי הבנתי הרב לא נגד מסיכות וגם לאו דווקא בעד, הוא רוצה להוות דוג' לאנשים שממש חוששים מהמצב ופוחדים לצאת הבית...)?

3. אם אסור להשתתף בסוגי המניינים הנ"ל מהי הסיבה, האם זו בעיה של השתתפות בדבר עבירה(חלק מהציבור מסכן חיי אדם...)?

4. עקב המצב האם יש עדיין עניין לכסות את העיניים ע"י האצבעות בתחילת קריאת שמע ונישוק האצבעות בסיום אמירת "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", או שמספיק רק לעצום את העיניים?

אני שואל בנוגע לעצימת עיניים משום שלפעמים אני חובש מסיכה גדולה שעולה על רוב/כל האף ובמצב כזה כנראה אגע במסיכה בזמן כיסוי העיניים עם האצבעות, דבר שעדיף להימנע ממנו כמה שיותר משום חיידקים שיכולים להימצא על המסיכה...

תודה רבה ושבת שלום.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

א. עדיף להתפלל בחדר הסמוך לבית הכנסת ורואים את המתפללים (או חלקם) מהפתח, או לפחות שומעים את התפילות שאומרים ואז אפשר להצטרף למניין.

ב. אפשר להתפלל בכל מקום שעומד בתנאי והדרכות משרד הבריאות. אם הציבור לא מכסים את האף והפה נראה שעדיף לא להתפלל בבית הכנסת אלא בסמוך לו.

ג. זו סכנה לאדם לפי המומחים ואסור לאדם לסכן עצמו, כגון: להכניס מטבע לפה מחשש מחלות, ואסור לעבור תחת קיר נטוי ועוד סכנות שהובאו בשו"ע.

ד. כדאי לפני התפילה לנקות את הידים באלכוג'ל ולאחר מכן להתנהג כרגיל.

חתימה טובה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות