שאל את הרב

שמירת העיניים מאישה לא צנועה - לאישה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 16/08/18 17:06 ה באלול התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב,

באופן כללי אני פונה לרבנים באופן ישיר ולא באמצעות הודעות במייל כי זה מבחינתי לא לעניין אך רמת השאלה מחייבת. מתנצל מראש על בוטות השאלה.

בכל מקרה, אעשה כפסיקת הרב.

אני חוזר בתשובה. עד לפני 3 שנים לא הייתי שומר שבת. כיום אני דתי מאוד, 3 תפילות, שבת וכו'. התחתנתי לפני 3 שנים עם בחורה מבית דתי והחלטנו שאנחנו רוצים להקים בית דתי ביחד.

המעבר למצב דתי דרש ממני המון בכל תחום בחיי ותודה לה' על כך, בין השאר שמירת העיניים.

אחד ההתמודדויות היותר קשות של אנשים ששהו יותר מדי זמן בעולם חילוני הוא שמירת העיניים, או יותר נכון הניתוק מ"חוסר שמירה". כשהייתי חילוני הייתי רואה הכל, פורנו, סרטים וקיצר, לא בחלתי בכלום.

כיום אני מצליח (וללא ספק אצליח) להחזיק כך לנצח וברור שרמת הזוגיות מושפעת מכך לטובה מהצד התקשורתי - שהוא ההכי חשוב.

אחת החסרונות של נשים באופן כללי (ובטח ובטח של נשים דתיות) הן שהן לא חווות אורגזמה במהלך קיום יחסי אישות. תחושה שמעצימה ללא ספק את התקשורת בין בני הזוג ובכלל את רמת הכיף בקיום היחסים. היא לא הכרחית אבל ברור שמבחינת התורה היא לא בעייתית ואף מבורכת.

כשהייתי חילוני, צפיתי בין השאר בסרטון בו מציג גבר לבוש לחלוטין (לאורך כל הסרטון) עיסויים אינטימיים באישה עירומה לחלוטין (בלשון המעטה), בין העיסויים השונים ישנם דברים אסורים מבחינה הלכתית וישנם איסורים מותרים מבחינה הלכתית. כאשר העיסויים שהגבר מציג אמורים להביא כעבור תקופה של חצי שנה לכך שהאישה תגיע לאורגזמה. בזמן העיסויים הגבר לא משמיע קולות גירוי אלא רק מסביר איך לעשות את העיסויים והאישה עוברת חוויה מינית מהעיסויים עצמם. הסרטון קיים אצלי במחשב ואין לי צורך להיכנס לאינטרנט בכדי להוריד אותו.

כדתי כיום ברור שאסור לי לצפות בסרטון כזה. מצד שני מעולם לא נתקלתי במדריך (וברור לי שאין מדריך צנוע) לעיסויים האלה - ואני כבר לא זוכר מה היה בסרטון, מצד שני הייתי רוצה להכניס את העיסויים המותרים לחיינו מה שיגביר אצל אשתי את החוויה.

האם מותר לאשתי לשבת ולצפות בסרטון כזה עם דף ועט (בכדי לרשום לעצמה נקודות עיקריות לגבי נקודות העיסוי - המותרות מביניהן)?

(בשיחה עם האישה היא מודעת לכך שבמידה והיא עוברת גירוי רק מלצפות היא מיד חותכת מהצפייה במידה ומותר).

ובאופן כללי - האם מותר לאישה לצפות באישה ערומה לגמרי? האם "לא תתורו" תקף רק כלפי הגבר בסרטון?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

יישר כח על המאמץ שאתה משקיע בשמירת כל פרטי ההלכות.

לעניין שאלתך כידוע נחלקו המפרשים האם יש איסור "לא תתורו" אצל נשים. יש אומרים (חינוך מצו' קפח, ספר חסידים סי' תריד, אום אני חומה סי' ב ועוד) שהם סוברים שהאיסור הוא עצמי ושייך גם על נשים שלא תסתכלנה על בנים. עד כדי כך שהיו שרצו לא לעשות עזרת נשים (עיין תשורת שי ח"א קכה, דברי יציב אבן העזר לה) ועיין כנגדם ביביע אומר (ח"א סי' ו,ה) שהתיר בכך. אבל בנידון שאתה מעלה כאן האשה מסתכלת על ערוות אשה אחרת, וזה לכאורה כמו כל רחצה בים של נשים בלבד, שלא אסרו, ונשים רואות נשים ואפילו אם הנשים לא לבושות כדין. על כן לכאורה היה צריך להתיר. אבל כאן אנו צריכים לדון שמא בנידון שאתה שואל כיוון שהעיסוי הזה בה לצורך היחס בין איש ואשה, וזה ראוי לא לעשות, דהיינו כאשר ההסתכלות מביאה לידי הרהור, ואפילו שאין לאשה הרהור, אבל זה בראיה בעלמא, אבל כאשר מסתכלים על דבר שמביא לעניין שבין איש ואשה, כאן גם לאשה יש איסור אפילו לדעות המתירות הסתכלות נשים על איש. על כן ראוי להמנע מהסתכלות זו.

באופן כללי אמנם צדקת שאין חכמים אוסרים או מתירים את רגשות האשה בזמן חיי האישות, אבל ברור שאין צורך להגדיל את או לעורר על כך, אלא להלוך כדרך הטבע הרגיל וההנאה הרגילה, אלא א"כ יש בעיה מיוחדת שצריכה טיפול.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות