שאל את הרב

שמירת הברית - איך להכיר אישה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/06/20 08:58 ג בתמוז התשפ

שאלה

מחילה מכבודו אבל זו שאלה שיושבת לי על הלב המון זמן ושכחתי לרשום אותה בשאלה הקודמת

אני כפי שציינתי בשאלה קודמת, אני שומר את הברית מאזור אוקטובר 19 ועד מרץ 20 - נפלתי ב 4.3 בשמירת הברית השנה אבל מיד קמתי ונשבעתי לא לשפוך שוב... וברוך השם עד עכשיו אני מחזיק מעמד.

אבל יש בעיה, אני לא אדם דתי.. אני לא יודע אם איך פעם אחזור בתשובה והאמת שאני כבר גדול ואני כן רוצה להכיר אישה ולהתחתן ולהביא ילדים אבל אני לא מבין איך אני אמור להכיר מישהי בעלת מידות טובות שתהיה משורש נשמתי.

הסיבה שאני שואל את זה, היא שאני יודע שביום שאכיר אישה.. אני אפול בברית ושמירת הברית כבר הפך להיות חלק ממני, מי שאני.. אם פעם אמרתי לעצמי בראש " אני אשמור את הברית אבל ברגע שתפול ההזדמנות אני אפול בכיף " אז עכשיו רק המחשבה שאפול בברית... גורמת לי לטלטלה ולפחדים כי באמת אחרי תקופה ארוכה של שמירת הברית אתה מבין כמה אתה מחובר לקב"ה וכמה אתה חלק ממנו ופתאום המחשבה של ליפול בבברית חלילה.... גומרת אותי בקטע שאני לוקח בחשבון שאוליי לא עלינו.. " אמות לבד " העיקר לא ליפול בברית, אבל זה די מבאס כי אם בגלל שמירת הברית אני כביכול "אתנזר" מהרעיון של להכיר אישה, זה יביא צער גדול גם לי וגם להורים שלי שסה"כ כן בונים עליי שאביא להם נכדים וכו.

ומצד שני אני חצוי בין 2 עולמות.. מצד אחד לא יכול להכיר חילונית או מסורתית מהפחד שאפול בברית, מצד שני.. אני חילוני גמור.... איזה אישה בעלת מידות טובות תלך עם אחד כמוני?

ואני חלילה וחס לא מערער בקב"ה שהוא יסדר לי מישהי טובה אבל אני לא ממש מתקדם.

אשמח למענה מכבודו ותודה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

א. חס וחלילה שתימנע מלבנות בית ומשפחה בגלל החשש מנפילות.

אתה יכול להכיר מישהי, ולעשות את זה בצורה הכי צנועה שאפשר במסגרת החיים שלך (כלומר, שתקופת הקשר והבירור תתמקד בבדיקה ובהתחלת בניית הקשר הרגשי, אבל בלי לעסוק בכלל בקשר הפיזי), ולהיות ממוקד במגמה של חתונה, ולא בקשר שעומד מצד עצמו.

אפשר לעשות את זה בלי נפילות, אם מראש תגדיר לעצמך גבולות, שיהיו מוסכמים גם עליה.

ואם בכל זאת חלילה תהיינה נפילות, אז אתה תעשה עליהן תשובה אמתית, תקום ותמשיך להתקדם עוד.

ב. נראה לי שהכיוון צריך להיות לחפש מישהי שנמצאת פחות או יותר במקום שלך, כלומר, שגם לה יש שאיפות התקדמות, אבל שהיא לא במקום שונה מאוד ממך (ושממילא תחפש מישהו אחר).

יסוד מהותי בהקמת בית זה השאיפות והחלומות המשותפים. זו מי שאתה צריך למצוא - מישהי שתוכלו לצעוד ביחד במעלה הדרך, כשיש לכם חלום משותף לגבי הבית שלכם.

ג. בפועל, אני מציע לבקש עזרה מחברים ומכרים, ואולי גם מאנשי מקצוע שעוסקים בתחום (שדכניות) שיחשבו על רעיונות בשבילך.

בע"ה תזכה במהרה להקים בית נאמן בישראל ותמשיך לעלות ולהתקדם

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות