שאל את הרב

שמירת הברית יצר הרע

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 01/07/20 12:26 ט בתמוז התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב אני בחרתי לפנות אלייך היום מסיבה שמאוד מציקה לי.

כבוד הרב אני כבר שנתיים מנסה להילחם ביצר הרע ולהיגמל מפגם הברית אבל הבעיה היא שאני לא מצליח אני כל פעם מצליח לכמה ימים ואז נופל וכבר נמאס לי מזה אני מאוד פגוע ומצוברח מזה ואני באמת רוצה להפסיק אבל אני פשוט לא מצליח וכל פעם אחרי נפילה אני קורא התיקון הכללי ועושה תשובה אבל זה מאוד קשה ואני רוצה לא ליפול יותר אף פעם.

עכשיו יש לי כמה שאלות:

1. האם ה' סולח לי כל פעם שאני עושה תשובה וקורא התיקון הכללי אחרי כל נפילה או שאחרי כל הנפילות האלו הוא פשוט לא סולח לי וכועס עליי ואיבד את האמונה בי

2. כבוד הרב האם אתה יכול לעזור לי להפסיק ולנצח את היצר הרע ואיך

תודה מראש כבוד הרב

תשובה

שלום וברכה

ראשית, חיזוק גדול על הרצון להתקדם.

אני מבקש להציע לך דרך נוספת. אם זה מתאים לך – מה טוב, ואם לא – אנא חזור.

א. לפני ההתמודדות עם פגם הברית – תמלא את עצמך באור בתחומים שאתה יכול, כגון בעשיית מעשים טובים ובחסד, בתלמוד תורה, בקיום מצוות כגון ציצית ותפילין, או בכל דרך שמתאימה לך להתקדם. הרבה יותר קל להתמודד עם נושאים כאשר יש צדדים מאירים בחיים, ולא הכל נראה שחור ומצברח.

ב. אנחנו לא יודעים במדויק שום דבר על הקב״ה. אולם אנחנו כן יודעים מה הוא לימד אותנו ומה הוא ציווה אותנו. הוא לימד אותנו כמה התשובה חשובה; הוא לימד אותנו כי הוא יודע שאנחנו בני אדם, והוא לימד אותנו שהוא רוצה בטובתינו. על כן, הוא לא איבד את האמונה בבני אדם, אלא להפך – ציפייה מתמדת לשובו של בן האדם ולחיבורו לחיים הם אחד העקרונות המתמידים בעולם הפסוקים שהקב״ה גילה לנו דרכם את מה שאנחנו צריכים לעשות.

ג. אני למדתי אצל רב שלא האמין בפטנטים. תוכל לקרוא על כך כאן: https://www.tzohar.org.il/?p=1591. בשל כך, אני מאמין בעבודה שלנו על עצמנו. הדרך הטובה ביותר היא כאמור להוסיף אור, ולנסות. כל פעם קצת יותר זמן. קצת יותר מאמץ. ואם נופלים – עושים כמעשה הצדיקים, וקמים. וככה מתקדמים.

כל טוב ושמחה גדולה

כתבות נוספות