שאל את הרב

שירים לא טובים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/06/18 12:10 כא בסיון התשעח

שאלה

שלום

כדי לשאול את השאלה אני צריכה לספר קצת רקע: אני לומדת במקום רחוק מהבית ואני נוסעת בקווים ציבוריים, בקווים שבהם אני נוסעת יש נערים ששומעים שירים לא נקיים בקול וזה "נתקע" לי במוח ובלי שאני רוצה אני מתחילה לצמצם את השירים האלה. איך אפשר לשכוח או "למחוק" את השירם האלה מהראש? זה ממש מעצבן כי אני יודעת שהם שירים גרועים ואני פשוט לא מצליחה לשלוט על זה הם פשוט נתקעים! (ניסו בקש מהם שישימו אוזניות או שימיחו אבל זה לא עוזר) מה אפשר לעשות??

תןדה רבה מראש

תשובה

שלום לך :)

תודה שפנית אלינו! מקווה שהתשובה שלי תיתן לך את המענה שאת מחפשת.

קודם כל יפה לראות שחשוב לך לשמור על הדברים שאת מאמינה בהם, עצם זה שהדברים מפריעים לך ושאת מחפשת פתרון, מעיד אילו ערכים אימצת לעצמך. חבל שלא התחשבו בכם אחרי שביקשתם, אבל כנראה שלא כולם מבינים את הבעייתיות.

במקומות ציבוריים לפעמים אנחנו נתקלים בהתנהגות לא מתחשבת מצד הסובבים. בתקופה האחרונה אפילו יצא קמפיין בנושא מטעם רכבת ישראל שביקשו מהנוסעים לא לדבר בקול רם מדי, לשמוע מוזיקה באוזניות וכן שאר בקשות שיצמצמו את הפגיעה בחוויית הנסיעה של האחרים. לשנות את האחרים אנחנו לא יכולים אבל יש כמה דברים שאולי ניתן לעשות מהצד שלך ואותם אפרט בתשובתי.

ההצעה הראשונה שאני יכולה להציע לך היא כמובן להביא בעצמך אוזניות ולשמוע מוזיקה לבחירתך, מה שינטרל את רעשי הרקע הבעייתיים וגם על הדרך ימלא אותך במוזיקה שתעשה לך טוב, או בשיעור או כל מה שתבחרי לשמוע.

בנוסף, במידה וזה לא נראה לך קיצוני מדי- ניתן לקנות אטמי אוזניים ולהשתמש בהם בזמן הנסיעה. ואם עדיין יש מקום לשיח עם אותם חבר'ה ששמים את המוזיקה, את יכולה לנסות להסביר להם את הבעייתיות.

המוח שלנו הוא דבר די גמיש- כך שאפשר לפעמים לנסות להידבק לשיר אחרי הנסיעה כדי למחוק את הזיכרון של השיר ששמעת באוטובוס. אבל גם אם לא הולך, אל תכעסי על עצמך, מדובר בדבר אנושי לחלוטין שהרי כך עובד מנגנון הזיכרון שלנו (באותו עניין ממליצה לך לראות את סרט האנימציה המצוין "הקול בראש" שקצת מדבר על הדברים האלו בצורה נחמדה ומצחיקה..), לפעמים דווקא כשאנחנו מנסים להילחם בזה- המצב גובר ולא נותן לנו שקט.

יחד עם זאת, באופן כללי אני תמיד ממליצה להתייעץ ולשתף אדם קרוב שיתחבר לקושי שלך ואולי יוכל לתת רעיונות משלו לאור ההיכרות איתך ועם הסיטואציה.

בכל מקרה מאמינה שזה מקרה שיש לו פתרון ומקווה שהצלחתי לתת לך כמה. בהצלחה!

במידה ותרצי להרחיב בנושא את מוזמנת לפנות בשמחה דרך המייל.

משאת

masethm@gmail.com

כתבות נוספות