שאל את הרב

שירות לאומי

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 21/04/19 20:34 טז בניסן התשעט

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב,

אמנם אני בת 16, אך ברצוני לברר בנושא השירות הלאומי לבנות.

שמעתי וקראתי כי כל גדולי הדור אסרו ואוסרים לבנות את השירות הלאומי,בגלל פגיעות ביראת השמים. בנות מגיעות לחילולי שבת ח"ו, בגלל חברות לדירה,או מקום לא כ"כ כשר וכדומה.

אז ודאי שבאולפנות מחנכים להגיע למקומות כשרים בלבד. אך אם גדולי התורה אוסרים,מעניין אותי בהחלט להבין מהיכן ההיתר אפילו "רק במקום כשר"?

כלומר, עונים לי תמיד מבחינה השקפתית,תרומה למדינה וכו...אך זו לא תשובה מספקת לעניות דעתי,כיוון שאין היתר לעבור על דעת גדולי עולם בשם השקפה,יפה ככל שתהיה בעינינו, יש להם ראייה נרחבת וגבוהה יותר, ולטווח ארוך יותר מתוך התורה מאשר לנו...קשה לי עם התשובות של "תרומה למדינה.." הריי בסופו של דבר אפשר לעשות חסדים עצומים לטובת עמ"י, בלי להגיע למצב של לעבור על דברי חכמים.

העניין הוא, שאני בסך הכל נערה צעירה, ואין אני מכירה את כל העניינים סביב הנושא. אני מבקשת תשובה מבחינה הלכתית ולא השקפתית,כיוון שהשקפה לא יכולה לסתור את ההלכה,ואם חלילה תסתור,היא כבר שקר, וכיוון שאני לא מבינה בעניינים הללו, אני לא רוצה להיות מבולבלת ולחשוב שח"ו עובדים עליי.

אני מבקשת גם מקורות ושמות אם אפשר.

תורה רבה, תזכו למצוות.

(שמעתי שיעור של הרשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א, בנושא צסויים,בו דיבר על משהו שרבים נוהגים לעשות בגלל השקפה,ולמעשה נוגד את גדולי התורה, ומכניס אותם לספק של איסור כרת והחטאת הרבים... לכן, למרות שיש משהו ברצון של אותם אנשים, הם עוברים על דבר חמור.. ופתאום חשבתי על השירות הלאומי לבנות, ואולי זו הגזמה,אך נראה היה לי שיש מה לברר בעניין...)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

יש גדולים שמתירים זאת הלכתית, אם מדובר במקום ראוי שיש בו ירא"ש ואחריות טובה. לפיכך על כל אחת לילך אחר הכרעת רבה המובהק.

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות