שאל את הרב

שאלה בנוגע להתנהלות בהזמנה אינטרנטית

הרב צבי יניר הרב צבי יניר 11/12/19 12:46 יג בכסלו התשפ

שאלה

שלום,

בעת הזמנה מאתרי קניות מחול יש זמן הגנה להזמנה, שאם היא לא הגיעה עד מועד מסוים האתר מתחייב להעניק החזר כספי (מדובר באתרים שיש בהם ריבוי מוכרים, אך מחלוקות כספיות מנוהלות ע"י בעלי האתר). מה צריך לעשות במידה וההזמנה לא הגיעה בזמן, ניתן החזר כספי ולאחר מכן ההזמנה הגיעה?

האם כיוון שזה חלק מההסכם ההגנה אני פטורה מתשלום, או שיש חובה לנסות להעביר את הכסף למוכר בדרך עקיפה - שכן דרך האתר עצמו אין אפשרות לבצע תשלום חוזר- האופציה היחידה היא לפנות באופן פרטי למוכר ולהציע לשלם לו- ואז מתעוררת בעיה אחרת- האם אני יכולה להתנות העברת הכסף רק דרך אתר תשלומים שאני סומכת עליו, או שאם הוא מבקש ש"אזייף" הזמנה חוזרת (כשלפעמים המחיר אינו זהה- בין אם ירד ובין אם עלה) בלי שישלח שוב את המוצר (ואז אני צריכה לדווח שהוא התקבל..) או מבקש שאעביר דרך פלטפורמה שאיני סומכת על האבטחה שלה אני מחויבת לו?

יש לציין שבחלק מהמקרים המוכרים מקבלים את הכסף ע"י תביעת ביטוח, אך אין לי דרך לדעת זאת.

תודה רבה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

את מסתמא פטורה מתשלום כי כך כללי האתר אך מצד מצוות השבת אבידה את מחוייבת להשיב את השווי. כמובן רק בדרך המקובלת עלייך היינו דרך מאובטחת ובלי צורך לשקר אף שאף אחד לא נפגע מהשקר או הזיוף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות