שאלה
ב"ה
לכיפה
שלום כבוד הרב חנן שוקרון.
אני לא מבין : ואף על פי שהרבה הרווחנו הדבור בזאת המצוה, מחפצי בברכה, ולא כן דרכי במקום אחר בזאת המלאכה.
דברים פרק ח י
וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ וּבֵרַכְתָּ אֶת-ה' אֱ-לֹהֶיךָ עַל-הָאָרֶץ הַטּבָה אֲשֶׁר נָתַן-לָךְ
ספר החינוך מצוה תל - מצות ברכת המזון (ח)
ואכתוב לך בני עוד מעט בדיני ברכות הסעודה, ואף על פי שהרבה הרווחנו הדבור בזאת המצוה, מחפצי בברכה, ולא כן דרכי במקום אחר בזאת המלאכה. כל ישראל צריך ליטול ידיו קודם אכילת פת במים הראויין, כלומר שלא נפסלו מלשתות לכלב ולא נעשה בהן מלאכה, ושיעורן רביעית לוג שהוא ביצה ומחצה לנטילה אחת, ולכל הפחות צריך ליטול לאכילת פת עד הפרק שסוף האצבעות בו. ומברך ברוך אתה ה' א-להינו מלך העולם אשר קדשנו במצותיו וצונו על נטילת ידים. ומברך על אכילת הפת בתחלה ברוך אתה ה' א-להינו מלך העולם המוציא לחם מן הארץ, ולבסוף אם אכל ממנו כזית מברך ארבע ברכות הידועות, הזן וברכת הארץ ובונה ירושלים, והטוב והמטיב שתקנו ביבנה.
תודה ממשה
אהבתם? עוד תכנים בלעדיים באפליקציה של כיפה. הורידו עכשיו
תשובה
שלום משה,
ספר החינוך אומר שלמרות שאין דרכו בכך בשאר המקומות, בברכת המזון וסדרי הסעודה הוא הרחיב בכתיבה לבנו בגלל אהבתו/חפצו המיוחד בברכה.
שהרי בכל יום אדם אוכל ארוחה וצריך ליטול ידיו ולברך.