שאל את הרב

ריחוק מאלוקים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/08/18 23:56 ל באב התשעח

שאלה

שלום הרב,

יש לי קשר חזק מאוד עם הקב"ה, אני מאמינה בו ויודעת שהוא שם בשמיים מקשיב לי ושומע אותי, עוזר לי בהכל ויש לח סייעתא דשמיא חזקה ממנו, אבל השבוע האחד מן הימים הייתי כל כך עצבנית כי שום דבר לא הלך לי ואמרתי דברים חזקים וקשים שאני מרגישה שהתממשו: ביקשתי מאלוקים "להתרחק ממני", אמרתי שאני שונאת, זלזלתי ועוד דברים קשים וחזקים בסגנון... אני באמת כל כך מצטערת על זה, האשמה אוכלת אותי מבפנים, אני לא רוצה שזה יקרה באמת - אך לצערי אני חוששת שהקב"ה כאילו "אמר" שאם זה מה שאני רוצה אז בבקשה - קיבלתי, אני מרגישה ריחוק ממנו, שאין לי את אותה הקירבה שהייתה וההשגחה האלוקית עליי כבר איננה, זה קשה לי וחסר לי כל כך... אני לא יודעת מה לעשות, אני ממש מצטערת על כל מה שאמרתי...

אשמח שתעזור לי ותגיד לי מה אפשר לעשות

תשובה

שלום לך,

ה' אוהב אותנו. אותי ואותך ואת כל אחד מאיתנו. למה הוא אוהב? ככה. בגלל הנשמה האלוקית המיוחדת שלנו. כי הוא אבא שלנו ("בנים אתם לה' אלוקיכם"). והוא הביא אותנו לעולם הזה, עם כל החומריות שבו, וכל הנסיונות שיכולים להיות בו, ובעזרת הנשמה האלוקית המיוחדת שלנו התפקיד שלנו זה להתגבר על כל הנסיונות, על כל החולשות שיכולות להיות לנו מעצם זה שאנחנו נשמה וגוף שמעורבבים יחד .

הקב"ה ידע שלא בטוח שתמיד נוכל להתגבר ולכן נתן לנו את התשובה,

את האפשרות שהוא ממש ימחק לנו את כל מה שהיה.

אם נחשוב על זה בצורה הגיונית זה ממש לא מתקבל על הדעת, כי בעולם שלנו לא תמיד אפשר למחוק ללגמרי דברים שהיו,

אבל אצל הקב"ה זה אחרת. הוא ממש מחכה לנו שנחזור בתשובה ונתקרב אליו, וכל המחשבות שיכולות להחליש שאולי זה לא באמת ככה, שאולי ה' לא באמת סולח, שאולי ה' ח"ו רוצה ברעתנו זה רק מחשבות של היצר הרע שמנסה להחליש אותנו.

ואני כותבת את כל זה למקרה שבאמת היה לך איזשהו רגע שבו כוחות הגוף גברו על הנשמה המיוחדת שלך שכל כך רוצה את קרבת ה' ולהגיד לך שגם אם זה היה - אפשר לחזור חזרה לאותו מקום ואפילו גבוה ממנו,

ולפעמים דווקא הירידות הן אפשרות שהקב"ה דוחף אותנו לעלות למעלה למדרגה הבאה ורק צריך להעמיק ולמצוא את הכיון ואת הדרך של מה שיתן יותר מקום לנשמה האלוקית המיוחדת שלך ויעזו לה להתרומם. זה יכול להיות דרך ספר אמונה שמחזק בכיוון (יש ספר חדש שנקרא "אהבת עולם אהבתיך" שנראה לי שמאוד יתאים), או תפילה מיוחדת שתחברי או תפילה במקום מיוחד שקצת תוכל לעזור לך להתחבר מחדש, או עיסוק בחסד ונתינה שקצת ייתנו לך מענה וסיפוק עליון ורוחני יותר.

לא כי באמת ה' רחוק ממך,

דווקא להיפך הוא איתך, שמח ברצון הזה שלך להתקרב אליו, אלא כי כנראה את צריכה להמשיך ולהתקדם ולצמוח ואולי הכיוונים האלו יעזרו לך.

החודש הזה המלך בשדה וזה הזמן הכי מתאים לכך.

בע"ה.

מאחלת בהצלחה בדרך ובהתקרבות.

את מוזמנת לפנות אלי למייל,

נעמה tepernaama@gmail.com

כתבות נוספות