שאל את הרב

קשר עם חוזר בתשובה

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 25/06/20 12:12 ג בתמוז התשפ

שאלה

שלום רב,

מזה כמה שנים שאני נמצאת בחיפוש מתיש וכואב אחר האחד המיוחל-בעלי לעתיד. משימה לא פשוטה כלל. על אף שהייתי ממוקדת וידעתי בדיוק מה אני מחפשת, חוויתי הרבה אכזבות. אני בחורה דתיה מבית דתי. השאיפה שלי תמיד הייתה להינשא לבחור שגם הוא דתי מבית, לא רציתי כלל חוזר בתשובה, אולם המציאות הייתה שונה.

עד כה זה לא קרה, יצאתי לדייטים עם בחורים דתיים מבית וגם חוזרים בתשובה, אבל כלום לא צלח. לאחרונה הכרתי בחור שהוא בשלבי התחזקות, הוא שומר שבת, ואף משלב לימוד תורה בחיי היומיום שלו, אבל יש משהו שנורא מפריע לי. פרט לזה שהוא לא חובש כיפה, גיליתי שיש לו שני קעקועים על הגוף, דבר שלי נורא מפריע, לא מבחינה אסתטית, אלא מבחינה הלכתית.

אני כבר לא בגיל של לפסול בחורים ואני מודה שאני כבר ממש רוצה להתחתן. אני חוששת להעמיק את הקשר על מנת שלא אקשר מדי אליו רגשית ואז הפרידה תהיה קשה.

מה לעשות, להמשיך או לעזוב ולעבור הלאה?

תשובה

לשואלת שלום,

אני יכול לחוש את כאבך העצום מתוך המכתב. מצב לא קל. אני תפילה שה' יאמר לצרותיך די ותמצאי את השותף שלך להקמת משפחה לתפארת בעם ישראל.

לגבי הבחור - הכיוון חיובי וזה מצויין. אבל צריך לבחון האם ההתחזקות יציבה. יציבות היא תכונת יסוד למי שמעוניין להתחתן. אין הכוונה קיבעון, כי כולנו דינמיים, אבל יציבות מחשבתית "מה אני רוצה מהחיים".

כיפה לעיתים היא סימן טוב לאדם שבחר את דרכו.

לגבי הקעקועים - לא רואה בכך כל מניעה. אמנם אפשר להציע לו להסיר אותם לכשיחפוץ. אם זה מפריע לך ברמה החברתית, לא רוצה שלבעל שלי יהיו קעקועים, זה סיפור אחר. חשוב מאוד שהוא יהיה נאה בעינייך, ושלא תתביישי בו.

לסיום, אני רוצה לומר לך: אל תתייאשי! הנסיונות הללו בונים אותך ובונים בך את התכונות והמיומנויות לחיי נישואין בריאים ומאושרים. ה' אוהב אותך, ויזמן לך את האדם הנכון בזמן הנכון, במהרה, אמן.

בשרי אותנו בשורות טובות בקרוב.

כתבות נוספות