שאל את הרב

רוצה לקרוא ולא מוצאת ספרים איכותיים וכשרים!

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/10/20 10:26 כג בתשרי התשפא

שאלה

היי!

תודה על המיזם המהמם הזה! מחמם את הלב לדעת שאפשר לשאול ותהיו שם בשבילנו!

אנחנו עכשיו בתחילת הסגר השני ובעקבותיו עלתה השאלה. בעבר, בתור ילדה, הייתי קוראת המון. המון המון המון המון, כל הזמן וכל ספר אפשרי- ארוך, קצר, לילדים, לבוגרים יותר(כמובן עד גבול מסויים…) פנטזיות, דרמות, יומנים וכו' וכו'… מאז ב"ה התחזקתי יותר ברמה הרוחנית וגם התבגרתי.. את כל סגנונות הספרים שקראתי בעבר אין סיכוי שאקרא עכשיו. זה כבר לא תוכן שהייתי רוצה להכניס לעולם שלי. הסופרים בדר"כ לא היו דתיים, בספק אם יהודים בכלל, ועכשיו זה לא מתאים לי. לתקופה ארוכה מאוד מאוד הפסקתי לקרוא לגמריי וזה כמובן גם השפיע עלי. הקריאה עשתה לי טוב, ריעננה אותי קצת מהמרוץ של החיים והוסיפה לי עניין, במיוחד שאני משתדלת גם לא לראות סרטים וסדרות למיניהם.. עכשיו בגלל הסגר חיפשתי לעצמי דברים שאהבתי לעשות בעבר, כדי לחיות קצת את הנשמה שלי בדברים שאני אוהבת לעשות ושאני לא רק אלמד בזום כל היום.. ונזכרתי בקריאה ובסיבה שהפסקתי. הפסקתי כי פשוט אין מה לקרוא. אני לא מוצאת שום ספרים עם תוכן שמתאים לנער/ה דתיים. אני לא רוצה ספר עמוק על מהות החיים או דברים כאלו, כי אני קוראת אותם אבל זה לא מה שאני מחפשת כרגע. באלי משהו מעניין, קליל, עלילתי. ואני לא מוצאת!

יש לכם אולי המלצות? זה ממש ממש ממש יציל אותי!???? אני כמעט טובעת בתוך הטירוף הזה של הסגר

שוב תודה רבה!!!

תשובה

שלום אפרת יקרה!

מתנצלים על העיכוב הרב..

הדבר הראשון שעלה לי לראש אחרי שקראתי מה שכתבת היה- וואי, כמה ששאלתך צודקת ורלוונטית! יכולה להעיד שאני מזדהה איתך עמוקות.. אז תודה רבה רבה על שאלתך היפה והחשובה.

בקצרה: ב"ה יש מה לקרוא, כן- גם ספרים יפים, נקיים ואיכותיים, אבל בהחלט באמת קשה לפעמים למצוא מה לקרוא, כי כביכול המלאי נגמר מהר.

אבל- לא להתייאש. מה עושים?

- לשאול אנשים קרובים אלייך אם יש להם ספרים שיכולים להמליץ לך מה לקרוא, ולהרכיב רשימה ל'מקרי חירום' כמו עכשיו, כשאת מחפשת מה לקרוא.

- למקרה שפספסת, ממליצה לקרוא ספרים של: אורנה בורדמן, הרב ליאור אנגלמן, הרב חיים סבתו, הדסה קלוש. כמו כן יש ספרים טובים מאוד מהמגזר החרדי: כגון הסדרה של "איסתרק".

- אפשר לראות באתר של הוצאת 'דברי שיר' או 'בית אל' על ספרים שיש להם- ואם הם נמצאים שם, אז הם בהחלט ראויים (אני מניחה שהרוב אלו ספרי קודש, אבל יש גם ספרי קריאה וכדומה)

- להרחיב אופקים: האם מעניין אותך היסטוריה? יש ביביליוגרפיות שכתובות נהדר ובאופן מעניין. זה יכול להיות לנוער (כמו שעשו גלילה רון פדר עמית ודבורה עומר) ויכול להיות ספרים שנכתבו לציבור הרחב. אם לא, אולי תחום אחר מעניין אותך ותוכלי להעשיר בו את היידע שלך.

- מקווה שאני לא מבאסת אותך- אבל יש מגזינים נפלאים להעמיק את היידע או ליהנות מהקריאה עצמה. למשל מגזין 'פנימה', 'נשים' ועוד.

- ממליצה להעשיר את עולם הרוח שלך. ללמוד- לשמה. אפשר פרשת שבוע, אמונה, מוסר, מידות, ללמוד את התנ"ך (בקיאות או עומק) ועוד. אפשר ללמוד עם עצמך או עם חברה ולייסד לשתיכן 'חברותא'. אם את כבר בכיוון הזה, אשרייך! כמו כן ממליצה לקרוא את ספרו של הרב סתו "בין הזמנים", שמדבר גם על הסוגיה הזו.

- מציעה כאן משהו אחר ממה שחשבת, אשמח אם בכל זאת תקדישי לו זמן: לכתוב בעצמך. כן כן, עמ"י מחפש וצריך אנשים שיודעים להעריך ספרים איכותיים- וכשרים! צריך להמשיך לפתח את התרבות היהודית שלנו.

אפרת יקרה, אל תתייאשי!

ותמשיכי לשמור על הנפש הטהורה שלך, אשרייך!

מחזקת את ידייך.

ברכת ה' עלייך ומועדים לשמחה,

שרון

כתבות נוספות