שאל את הרב

קפידא- לא מוכנה למחול

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/07/19 06:08 טו בתמוז התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

קיבלתי תשובה לשאלתי שבוע שעבר והתייחסתי ברצינות רבה לכל מילה .

ניהלתי רומן עם גבר נשוי במשך 4 שנים, חשוב לי לציין שהייתי קורבן ועברתי התעללות ממנו נפשית ופיזית, הוא הבטיח שאין לו כלום עם אשתו ושהוא מתכוון להתגרש, מה שגרם לי לתחושת בעלות עליו ולזה שבכל פעם שגיליתי שאין זה כך הדבר , זה גרם לי לשלוח תמונות שלי ושלו לאשתו, או למשפחה שלו / שלה ולספר כי אנחנו ביחד. ציערתי אותה רבות. עברתי גיהנום בכל יום איתו, אפילו להריון נכנסתי אבל לא יכולתי לצאת מהקשר הזה, כמו כישוף.

נפרדנו לפני כשנתיים וחצי ומאז לא ראיתי יום אחד טוב. לא הולך לי בשום תחום. אני תקועה כבר 6 שנים ומרגישה שהכל חסום. רק כשהייתי באומן הבנתי שאשתו בצער גדול ומקפידה עליי ועליי לבקש ממנה סליחה. מאותו יום שגיליתי זאת, התחזקתי מאוד רוחנית, התחלתי לשמור שבת, להתפלל כל יום, להתלבש צנוע, הלכתי אליה, התחננתי בבכי למחילה, היא אמרה שאין יום שהיא לא חושבת עליי, שהיא כל יום בצער, שהרסתי אותה, שהיא בפחדים בגללי כל הזמן. ניסיתי להרגיע בכל דרך אפשרית כדי שתבין שאני במקום אחר ושאין לה סיבה לפחד. היא אמרה שאבקש סליחה מאלוהים כי היא לעולם לא תסלח לי. היא ובעלה ביחד. הבנתי שעליי לגשת אליה 3 פעמים לבקש מחילה כדי שהקפידא תוסר ממני. אני לא יודעת איך היא תגיב בפעמים הבאות והיא כבר אמרה שלא תסלח. האם יש דרך אחרת לבטל את הקפידא? אני מנסה להתחזק ולהתקרב לקב״ה בכל דרך אפשרית אך אני מפחדת שהקפידא תמשיך לחסום אוי.. אנא אשמח לתשובה . אני יודעת שחטאתי, אני באמת כבר חושבת ש6 וחצי שנים של ייסורים הספיקו כדי לשלם על כך, מה גם שנראה שהבעל משתעשע מזה שאני פונה אליה והוא מצידו מנסה ליצור איתי קשר בזמן שהוא יודע שאשתו בצער, ז״א הוא מנסה להרוס לי שוב את החיים. לכן אני מאוד רוצה לסגור את הסיפור הזה, עד שכבר אני מצליחה להרים את עצמי נפשית .

תשובה

שלום וברכה

אוי...

גם עליה.

גם עלייך.

גם על המציאות הזו כולה.

את הולכת בדרך נכונה. רוצה לתקן. מבינה שצריך לתקן.

ומנסה לפייס את האישה.

ואכן, בדיוק כפי שכתבת, אם זה לא הלך בפעם הראשונה – הולכים פעם שניה. מנסים. בכנות. לא רק בבקשת סליחה. שואלים אותה – מה יכול להוות פתח ? מה את כן יכולה לעשות כדי שייטב לה ? מחפשים את הסדק. וכמובן, לא מסכימים לשום קשר עם בעלה.

וגם פעם שלישית – מנסים. בכנות. ואולי בדרך נוספת שהיצירתיות תוכל לחלץ.

ואחרי שלוש פעמים – משאירים דלת פתוחה, אבל אז את כבר יכולה להשתחרר מזה, ולפתוח לעצמך פתח חדש.

כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות