שאל את הרב

צניעות בפגישות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 16/08/18 17:26 ה באלול התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב!

רציתי לשאול לגבי צניעות בפגישות. אני נפגשת עם בחור כבר חדשיים וחצי והקשר מתקדם (אנחנו לקראת קבלת החלטה..) רציתי לשאול עד כמה מותר להביע רגש בפגישות- מה מותר ומה אסור? מה הגבול? הבחור איתו אני נפגשת מאוד גלוי- לב ואוהב לדבר רגש, כך שהוא אומר לי מה הוא מרגיש כלפיי (ומצפה שגם אני יאמר) ואינני יודעת האם זה תקין..

ממש חשוב לי שכל התהליך יהיה בקדושה.

בנוסף, ברצוני לשאול על אורך הפגישות- האם ישנה בעייתיות בפגישות ארוכות באור יום? ומה לגבי פגישות בערב? והאם יש איסור ייחוד בנסיעה ברכב בלילה? (לפעמים יש לו רכב והוא מקפיץ אותי הביתה- אני גרה בישוב שבדרך אליו לא עוברים הרבה רכבים אך זהו 'מקום סכנה' ולכן לא עוצרים שם באמצע הדרך)

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

שהקב"ה ישלח עזרך מקודש בשמחה ובטהרה

באופן כללי אין להביע רגשות פנימיים שהם מביאים לידי דמיונות, אבל אפשר לדבר על תכונותיו המיוחדות שמוצאות חן בענייך. יותר על תכונות טובות ומיוחדות ולא כל כך על היחס שבינכם. ככל ששעת ההחלטה קרבה בד"כ גם המשיכה מתחזקת והיא יכולה חלילה גם להפיל, על כן התחזקי בדברים הכלליים. את יכולה גם להסביר לו שאת עושה כן כדי לא לגלוש לרגשות, ומכיוון שהוא כנראה בחור טוב וחכם יבין את הדברים בשלמותם.

אין שאלה על אורך הפגישות אלא כיצד הן נערכות ומה האוירה שבהן. צריך לדעת שפגישות אלו באות לבנות בית משותף בעתיד ועל כן צריך לכך הרבה שיקול דעת וחכמה כיצד לנהל פגישות אלו.

אם את גרה ביישוב מבודד ראוי שהוא לא יסיע אותך בשעות החושך ואפילו שיש מקום להקל בנסיעות רגילות בישובים רחוקים (מחשש ייחוד), אבל בנושא שאת נמצאת בו, ובזמן הזה של הכרות הדבר הוא כאש לנעורת, ועל כן צריך להזהר בכפליים ולא לנסוע אלא עם עוד נוסעת ברכב.

הקב"ה יהיה בעזרך בכל ההחלטות

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות