שאל את הרב

פרנסה מקמפיין שיווק + שאלה נוספת

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/06/20 15:36 ג בתמוז התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

התברכתי באישה יפה ברוך ה'.

רציתי לשאול האם מותר לאשתי להצטלם תמונות של פנים בלבד עבור קמפיין שיווקי לצורך העניין חברות איפור וכו' בתמורה לתשלום.

שאלה נוספת ברשותך,

כעת שעון קיץ ותפילת ערב שבת היא מאוחרת מאוד, עד שמגיעים הבייתה כמעט רבע ל9, יש לנו ילדים קטנים וזה מאוחר מאוד להם וגם לאשתי, אשתי מתעקשת שאשאר בבית ושנאכל יחד כמו משפחה מבחינתה זה העיקר בשבת, מה היית ממליץ לי לעשות? מתי הכי מוקדם אפשר להתפלל ערבית כי הבנתי שניתן לעשות קידוש ולאכול רק לאחר תפילת ערבית של שבת.

תודה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

השאלה הזו מחייבת דיון עומק ביסוד הדין.

כיוון שהסוגיה מתחילה בשאלת מערכת הפרסום כולה: האם מותר לפרסם תמונות של נשים כחלק מקמפיין שיווקי.

אדגיש, אין לי כל ספק שמותר וראוי לפרסם גם תמונות של נשים בהקשרים עניינים, בדיוק כמו של גברים, ואין לרטש את תמונותיהן או להסתיר אותן. אישה אינה אסורה בראיה.

מאידך גיסא, אין לי כל ספק כי משיכה למוצרים שאינם קשורים כלל, כגון שימוש בגופניות נשית כדי רק למשוך תשומת לב ולפרסם מכוניות, מכונות כביסה או ארונות קיר – היא גם החפצה מכוערת של הנשים, גם חלק מהטעיית לקוחות והסטת תשומת הלב מטיב המוצר, והיא גם מנוגדת לערכי הצניעות. למותר לציין שחלק מהנושאים האלה קשורים גם לפרסום גברי.

ברם, כאשר מדובר באיפור, או בעניינים שצילומם של הנשים הוא חלק בלתי נפרד מהפרסום לקהל במישור הענייני – לענ״ד, כאן האיסור עובר לגברים, לאמור: הנשים הן חלק מקמפיין זה, ואילו החובה שלא להסתכל על פרסומות הקשורות בנושאים נשיים – מוטלת על הגברים. הם שצריכים לקיים את ״ולא תתורו...ואחרי עיניכם״ !

בנושא הכנסת שבת מוקדמת,

במקומות רבים עושים זאת בדיוק מהסיבה הזו.

יש על כך פרטי הלכה, כדאי לראות כאן:

https://www.yeshiva.org.il/ask/621

וכששומרים על ההלכה כראוי – הדבר מותר.

כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות