שאל את הרב

פחד מהעתיד

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/11/19 08:50 כז בחשון התשפ

שאלה

שלום,

בעבר הייתה לי תקופה שהייתי חלש ונכנעתי כל הזמן ליצר הרע, אפילו בלי קרב.. חטאתי באופן קבוע בשמירת העיניים ופגם הברית. אבל לפני כמה חודשים חזרתי הבנתי כמה זה חשוב לא להיכנע ליצר הרע, וחזרתי בתשובה והצטערתי על מעשיי כל כך לפני יום כיפור. מאז אני מצליח לשמור על הרית וכמובן שומר על העיניים. עם זאת, יש משהו שנורא מטריד אותי כל הזמן. אני נורא מפחד אם יבוא שאני אהיה פחות חזק מול יצר הרע ואני אחטא... הפחד הזה נמצא אצלי בראש כל הזמן ומדכא אותי מהמחשבה שאחרי התשובה הגדולה שעשיתי, ושהייתי כל כך עצוב ובכיתי בגלל מעשיי הרעים, אני אעשה את זה שוב.

איך אני יכול להיות בטוח שלא תהיה לי תקופה רעה כזאת שוב ושלא אחזור על פשעיי?

ושתמיד אני אהיה מחובר לה' כמו עכשיו?

תשובה

שלום וברכה

הדברים שאתה כותב נוגעים בנימי הנשמה. אכן, קיים חשש מתמיד לנפילה, ואין אנו יודעים לאן נתגלגל בהמשך. עצם החשש מפני העתיד הוא טבעי, נכון, ויש בו גם צדדים טובים, שכן הוא דוחף אותנו להמשיך ולהתאמץ, לדעת ששום דבר לא בטוח, ואין אנו יודעים מה ילד יום.

אולם, זה לא צריך לגרום לנו לפחד כל הזמן. להפך, אנחנו צריכים להיות שמחים במקום בו אנו נמצאים עכשיו, בתיקון שהצלחנו לעשות, ולהוסיף אור וברכה במה שמתחולל אצלנו כעת.

כשיבואו הניסיונות של העתיד ננסה לעמוד בהם, וננסה להמשיך את הדרך בה הלכנו עד עתה, ואם חס ושלום ניפול - נקום שוב, ״שבע יפול צדיק וקם״, ובדרך זו אנחנו מתחזקים ושמחים, ולא חיים בפחד מתמיד ובחששות משתקים.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות